|
|
|
|---|---|
|
Har köpt 540 och fick njuta i 48 timmar... Bilen började gå riktigt dåligt så det blev att kolla felkoder. Fick felkod på kamaxelgivare,bytte den, ingen större skillnad. Kollade felkoder pånytt, visade fel på gasspjället och i samband med detta gick motorn i failsafe mode. Jag började att misstänka DME'n så jag kollade kontakterna, den mittersta var ganska så ärgad(heter det så?). Rengjorde kontakten med 5-56 och monterade ihop tillbaka. Motorn är nu mycket svårstartad och går i failsafe om jag får igång den. Har läst att det är vanligt att det kommer fukt från eltermostaten via kontakten och in i DME'n, tänkte öppna den i morgon och kolla. Går det att köpa en begagnad och programmera om den? Har läst lite men det är många olika teorier om detta. | |
| Har någon några andra bra ideer om vad som kan vara fel? | |
| Kanske du får kalibrera om gasspjället efter detta? Det gör du genom att ha på tändningen utan att starta motorn i ca 30sekunder. Ha huven öppen så hör du när det klickar när spjället går mellan ändlägena. Nått att prova som är enkelt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.