AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
444

polisen och konstiga metoder.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
En mycket märkligt, och otrevlig händelse inträffade ikväll. Hade precis kört tjejen till jobbet och var i stort sätt hemma. Bara att hitta en bra parkeringsplats. Märker att en mörk v70 följer med upp på gatan. Inget ovanligt det bor ju trots allt en hel del människor i göteborg. Dåligt med parkeringsplatser, åker upp till vänplan och ska vända. Ser att v70 åker i full fart ca 100km/h upp på gatan mot vändzonen som är lite liten så man måste stanna och backa för att komma runt. Jag håller precis på att backa när v70in kommer och låser bromsarna samt svänger in och stänger in mig i vändzonen. Panik! Ska jag bli skjuten? rånad? En hel del tankar flyger genom huvudet. 3 personer hoppar ur volvon och springer mot min bil en slänger upp en bricka "rikskrim...." en öppnar bagageluckan den andre går runt på passagerarsidan. Körkort. Tittar på körkortet frågar om bilen är min. - ja. Snackar med den andra killen ger tillbaka körkotetet säger "tack" och åker därifrån.

Ingen förklaring ingenting. Mycket märkligt beteende!
Det kan inte vara så att du har förargelseväckande utseende och någon har anmält dig? ;-)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Varken jag eller bilen vad jag vet ;) Ett tips är att sätta på blåljusen nästa gång så man vet att det är polisen. Folk som försöker preja mig har jag inte mycket för nämnligen! :)
Dom får inte gå in i bilen utan tillstånd så ring vakthavande och skäll + att ett sådant beteende skall dom inte få göra utan att få lite smisk på fingrarna.
Dom måste ju iaf ge en rimlig förklaring till varför dom skrämmer en halvt ihjäl.

/Bimmerman

Länk

Sponsorer Phatmobil Projekt:
Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ja det var mycket olustigt. Jag undrar om det var bilen som var skum eller om dom var åt någon person. Borde ju kunna säga "vi ber om ursäkt letade efter en kille med liknande bil" eller liknande.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Som Bimmerman skrev, ring vakthavande. Nån j*vla ordning får det väl vara !
IggY^^
vilket J***A sätt att hålla på sådär, sätt dit dom J*vlarna
mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
Bor vi i Sverige eller!? De får förbjuda TV på fikarummet i polishuset. Det blir lite för mycket amerikanska polisserier verkar det som...

Micke
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Anmäl dem för tjänstefel!

Det kan också vara så illa att det är några som utger sig för att vara poliser av någon anledning och då bör den riktiga polisen få veta det!

Är man osäker på om det är poliser kan man alltid be att få se deras ID. På ID-kortet skall det finnas ett telefonnr som du kan ringa till för att kontrollera giltigheten.

Mvh
Mi
168
Micke Andersson
325i Coupé -92
Jag kan bara tänka mig hur obehagligt det skulle kännas att bli instängd i vändzonen så där. Nu när man läst och hört om hur folk bli rånmördade blir inte saken bättre.

Ett jäkla sätt av polisen!
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Var med om nåt liknande för över 10 år sedan i bromma.Det var när snuten mobbade alla med jänkare. Verkar som hatobjekten nu är feta Bmw ,Mb. Det är väl tyvärr så att man får var rädd för både buset och snuten om man kör Bmw.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Fy fan vilka svin!
Men dom gillar nog att leka Maimi Vice så fort dom får tillfälle!
Surt! anmäl dom som sagt!
/K
uf
314
uffe12a
Bmw 325im-04
..:(
mr
86
mr_e30
325 Coupe e92
självklart e de fel å göra som dom gjorde, men andra sidan e de ju bra att dom kollar...
de kunde ju faktiskt ha varit bryt å bänd som va ute efter nåns bil! tycker jag iallafall!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.