AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.561

Vem reparerar fälgar i Stockholm (förutom Intera...)

16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Lyckades skrapa en fälg mot en trottorkant idag i ett trängt läge vid en avsmalning (farthinder) så nu är jag på jakt efter någon som kan fixa detta. Intera går dock bort eftersom de ska ha 1500kr PER FÄLG för att lacka om.

Jag måste lacka sannolikt lacka om alla 4 fälgar (kul efter 4 månader) eftersom de har en kromfinish som jag tror är omöjlig att få till lika som de övriga.

Har ni några tips om vem man kan vända sig till i Stockholmsområdet? Har hört om någon som gjort det på Proffslack i Västberga med hyffsat resultat. Någon som använt dem?

-------
//Lövet
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Länk
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Tack för tipset. Någon aning om hur mycket de tar? Fälgarna ska alltså lackas och en slipas till lite grann. 3 är helt nya och behöver sannolikt inget större underarbete.

-------
//Lövet
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Besökte Intera idag. De skulle ha 1900kr för att lacka om en fälg.

Nej tack!

Nu åker fälgarna ut på Blocket istället till någon som har bättre lackkontakter än jag.

-------
//Lövet
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Om Intera är lika bra som Fälgfixarna, vilket jag har hört att de är, så kommer du inte se nyansskillnad mellan renoverad och icke renoverade fälgar.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Intera renoverade 2 fälgar åt mig och de var utan anmärkning, inte ett dammkorn i lacken:)

Mvh
Asken
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Att jag varit lite tveksam beror på att fälgarna har en slags kromfinish. Pratade med dem idag och de kunde inte garantera att det blev likadant bara att "du kommer inte se så stor skillnad eftersom hjulen sitter så långt ifrån varandra". Till de pengarna så duger inte det.

-------
//Lövet
Jag har visserligen bara sett ett jobb som Intera har utfört men det imponerade inte på mig så jag skulle inte lämna nåt alls till dom. Nu är det visserligen några år sedan jobbet gjordes så dom kanske gör bättre jobb nu. Det handlade dock inte om att lacka om en fälg...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.