|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har en fungerande lambdasond. Har besiktat med den för några veckor sedan. Hör av dig om du är intresserad. seffboy@hotmail.com |
|
| Suttit på en 325 -88 | |
| okey. men är det med stickkontakt. som den första bilden. eller skruvkontakt? | |
| Det är en skruvkontakt. Bilen som den suttit på är en 325 som är tillverkad -87. Så den skall passa! | |
|
okey. men min är tillverkad den april 87. men hur kan jag då ha med stick kontakt? |
|
|
den fjärde lambdasonden på denna sida. det är den jag har på min bil Länk |
|
|
Länk Där står det lite om lambda.. Men den är iaf, från -87 -november min lambda. Ser ut som den första bilden. |
|
|
nu har jag hittat den. Länk den passar endast 325 87-88 och till 12/1987 så denna lambdasond fanns endast 1års modell |
|
|
Det verkar finnas olika -87 då.. eftersom min är tillverkad -87/10 Men du kan ju ta vilken lambda som helst. bara att skarva ihop kablarna. |
|
|
okey. ja det borde ju gå. så länge det är 2vita 1 grå 1 svart. och är en bosch. pma pris. |
|
Roffa1 |
Innan du skaffar ny lambdasond, så tycker jag att du först ska ta reda på vilken motor som sitter monterad i bilen. Samt vilket el-system? K-jetronic eller annat eftermonterat knyppel;-) Det kan ju sitta en salig blandning av allting möjligt... |
|
det sitter en m20b25. står på blocket kollade nyss. . sen så är det bosch nr 0280202082 luftmängdsmätare så det är nog motronic 1,1-1,3 |
|
Roffa1 |
Vill minnas att det sitter K-Jetronic på 325 87:an. Har svårt att tänka mig att LMM från en Motronic skulle passa din bil? |
|
det står på e30.de 325 87-91 motronic 1,1-1,3. står inget om k-jetronic k-jetronic sitter ju på 240 turbo audi 100 mm. jag har inget sådant sprut |
|
|
från wiki. Den tyska versionen av M20B25 producerade 170 hk (130 kW) med katalysator och 171 hk (128 kW) utan. It featured the newly designed "885" head featuring an open, higher-volume combustion chamber design. Det innehöll nydesignade "885" huvud featuring en öppen, högre volymer design förbränningsrummet. The new engine had an 84 mm (3.3 in) bore, and 75 mm (3 in) stroke. Den nya motorn hade en 84 mm (3,3 i) bar, och 75 mm (3 på) stroke. The redesigned pistons and combustion chambers made better power, resisted detonation better and had higher thermodynamic efficiency. Den omdesignade kolvar och förbränningsrum göras bättre effekt, motstånd detonation bättre och hade högre termodynamiska effektiviteten. It was equipped with Bosch Motronic 1.1/1.3 Adaptive fuel injection. Den var utrustad med Bosch Motronic 1.1/1.3 Adaptive bränsleinsprutning. The new 12 valve engineering gave M20B25 the name 'verschieden', meaning 'different' in German. Den nya 12 ventil teknik gav M20B25 namnet "verschieden", som betyder "olika" på tyska. The engine is often referred to as 'the differing one' due to the anomalous valve system. Motorn är ofta som "de olika ett" på grund av avvikande ventilsystem. With a minor modification that adjusts the idle speed of a cold engine, the 325i fulfills Euro 2 emission requirements in Germany, resulting in a lower tax compared to Euro 1 (as of 2005). Med en smärre ändring som justerar tomgångsvarvtalet av en kall motor, 325i uppfyller Euro 2 utsläppskraven i Tyskland, vilket resulterade i en lägre skattesats jämfört med Euro 1 (från 2005). Applications: Program: * 1986–1994 E30 3 Series 1986-1994 E30 3-serien * 1989–1990 E34 5 Series 1989-1990 E34 5-serien * 1988–1991 E30 Z1 1988-1991 E30 Z1 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.