AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.295

Mitt larm går inte att få av, Hjälp!

Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Idag när jag skulle starta min bil hade startspärren gått i, cargardlarmet gör så automatiskt efter 2 min. Jag ska larma upp igen och jag tror att jag hade tändningen igång, då helt plötsligt börjar originallarmet tjuta.
Originallarmet används inte sen en tid tillbax då fjärren sluta funka, jag har förövrigt bytt batterier och försökt initiera om fjärren utan resultat.
Bilen har funkat med cargardlarmet i en vecka tills nu.

Bilen står alltså och tjuter med originallarmet, vad jag än gör så vill det inte sluta. Testat nyckeln i dörren (vilket funka på min förra 540?), testet originalfjärren (som inte funkar) testat att plocka ur batteriet, såfort jag kopplar på spänning så startar båda larmen direkt.
Bilen går givetvis inte att starta häller då jag har hur m´ånga startspärrar som helst nu :P

What to do? Kan man kringgå originallarmet, stänga av det men låsa upp startspärren? Bilen står där den står nu :(
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Bilen i fråga är alltså en E34 540 -94
62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Här kanske du kan få hjälp Länk

628csi
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Koppla bort endast batteriets *minuspol* i ca 20 minuter och sen koppla på.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Minuspolen har varit av i ett dygn snart så jag får väl ta mig till bilen och testa :)
Prövade att ringa båda numren i länken men inget svar.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Efter att du kopplat bort minuspolen på batterite måste du slå in ny kod i immobilizern (jag antar att du har det om det är en E34'a) och sen koden igen, bekräfta och sen starta bilen.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Du menar koden i färddatorn?

När jag testa att lyfta polen igår så starta ju larmet direkt när jag kopplade på den, fanns inget tillfälle att byta kod där inte :/ Ska till bilen nu och testa.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Det funkade mindre bra. Satte mig i bilen, låste alla dörrar och koppla på batteriet, larmet startar dirr!

Jag behöver mer konkreta hjälp, om så finns? :)

Ett alternativ är ju att hitta larmstyrboxen och koppla ur den, men då återstår ju startspärren. Vad jag förstått så ska första generationens startspärr gå att koppla förbi?
Om du indirekt ställer frågor kring hur man kringgår startspärren tror jag inte det kommer så många svar och om du får svar finns en viss risk att inlägget/en tas bort. Hoppas du inte tar illa upp för mitt uttalande, då det är i all välmening =)

Tyvärr har jag inte några svar eller tips på hur du kan lösa ditt problem med larmet. Du får nästan vända dig till någon som är duktig på bilelektronik för det känns som att det kan behövas mycket testande innan problemet går att åtgärda.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag vet att det är lite känsligt ämne :P
Men vafan ska jag göra? Min bil går inte igång, jag får cykla och nästa vecka är min semester slut.

Har någon info ang startspärren får ni gärna PMa mig, annars tar jag gärna emot fler ideer som skulle kunna lösa mitt problem, tex vart säkringar och relän till larmet/infraröda mottagaren mm.
Ev
80
Evinrude
525ix -96
525ix -94
Här är en länk som beskriver hur alla kretsar kring orginallarmet är uppbyggd, förhoppningsvis kan det bidra med lite hjälp:
Länk
me
2
melenco
BMW 523 Touring -98
BMW 520 Touring -95
Hej

Jag undrar om/hur du löste problemet med larmet. Min 4 årige son lekte i bilen en 540 94 och nu är larmet permanent på, det går ej att stänga av. Jag har provat att ta bort -kabeln i en timme med nyckel i radioläge men det hjälper ej.
Jag blir jätte tacksam för all hjäp jag kan få.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag kopplade ur larmboxen, sitter gömd under vänster baksäte.
Bieffekten vart att färddatorn sluta fungera, tänkte kolla närmare på det i vinter.
Ev
80
Evinrude
525ix -96
525ix -94
Även jag råkade ut för samma sak med min 525 -94.
Till slut lyckades jag larma av den med fjärren, trots att det inte funkade de första 10 gångerna. Ibland kanske man bara måste vara lite envis?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.