AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
762

Hjälp med stereoköp

Visa användare
10
cabbe.
535i-91
Hej, hade tänkt köpa stereo till min gammla 535a, Det går en rca kabel från varje högtalare, men ihopsatta med sån 2 till 1 rca adapterkabel, så dom är ihopsatta fram är en kabel och bak är en, vill ha en lagom stereo i 1000 till 2000 kr klassen, Har inget slutsteg eller sub, och tänker inte skaffa så det är inte nödvändigt. vill ha så jag kan ha usb, men jag är jättedålig på stereos och vill bara köpa så jag kan koppla in direkt.

Kan nån hjälpa mig?

Beemer Power
Ba
328
Basilika
E39 530im
tjena. På e34 modeller så är det relativt enkelt att montera en enkel-din. Enklaste metoden är ISO-kablar som medföljer den nya stereon. Är det inte kopplat med iso i bilen så måste du tyvärr bygga om o ev mäta alla kablarna. Dock vet jag ej varför de har kopplat rca-kablar från högtalarna. Låter ganska ologisk. Rca.kablar fungerar som signalkablar som går från stereon till slutsteget. Idag kan du köpa billiga cd-spelare för under 1000-lappen, med usb-uttag! Orginal framsystem i e34 är helt okey att lyssna på om du inte är allt för kräsen. Inkopplingen av stereon är relativt enkelt om du är lite händig. Dom kablarna som ska finnas från bilen är:
- Väster + Höger högtalare (färger från olika bilar kan variera)
- strömkabel (röd, i vissafall gul. Ev minnesström behövs)
- Jord (svart)
- Antennkabel (om du vill lyssna på radio)
Sen an det variera att strömmen på vissa bilar är kopplade på tändningslägen eller direktström. Är det direktström så för du sköta av/på stereon manuellt! Lycka till
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.