AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.716

Försäkring endast för personer över 24år

Ca
76
Calle-balle
525i touring -06
Hej
Tänkte höra med er om någon vet vad som händer om en person som är under 24år krockar en bil som är försäkrad med villkoret att endast de över 24år får köra den? Gäller inte försäkringen alls eller blir det högre självrisk? Endast trafikförsäkring på bilen om det har någon betydelse.
Mvh Calle
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Tjena,

Jag hade nog kollat upp hur det är på just det försäkringsbolaget som detta ärendet gäller, men på de jag har kollat så gäller försäkringen men det blir ett tillägg på självrisken.

Mvh
Wiberg
Ca
76
Calle-balle
525i touring -06
Ok tack för svaret, jag hoppas att det är så det funkar. Det har inte hänt någon olycka men har bilen försäkrad hos aktsam och de tillåter tydligen ej förare under 24 år och flickvännen är bara 22.
Mvh Calle
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det står på deras hemsida att det påverkar premien om någon under 24 år kör bilen. Men det går med stor sannolikhet att ändra så yngre förare får köra, det är bara att den du har tecknad nu har valt bort det för att få lägre premie.

Det är nog bara att ringa dem och ändra till att personer under 24 år kommer köra bilen så får du en lite högre kostnad men mindre problem vid eventuell olycka.

Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Jag tyder deras villkor härifrån Länk (se sid 10 i broschyren) som att det kostar 2000 kr i "Ungdomssjälvrisk" om en förare under 24 år kör bilen utan att den är försäkrad för det.

Men som Grelle säger, det är nog enkelt att fixa om du slår dom en signal.

Mvh
Wiberg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.