|
|
|
|---|---|
|
Ska snart försäkra en Z3 2,8 -98. Bor i sthlm och är 29. Så långt är If billigast med 1300 per månad för helförsäkring. Någon som vet något billigare alternativ? Tacksam för svar /F | |
|
Testa Folksam OK bilförsäkring.. var klart billigast för mig iaf.. Är 27 och bor på södermalm med en 325 cacrio |
|
|
Kollade på kul hur mycket en Z3M skulle kosta för mig jämfört med nedan: Idag 328i: 8400:- Z3M-coupe: 10100:- M3Cab : 29300:- Allting är på samma villkor, på mig själv och jag har fått detta skriftligt. Nu blev jag sugen på en coupe, på riktigt alltså... :)) "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Glömde säga att det är OK/Folksam som jag har.. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Frippe: Länsförsäkringar var billigast, med knappt 13' per år (tror jag det var). Dock höjdes det till kring 14-15' per år nu i april. Måste dock ha sitt boende där. Detta är i Stockholm, på gatan, med sedvanliga pryttlar på bilen såsom immobilizer, märkta rutor etc. Däremot: If var billigast för mig första året, de höjde sedan sin premie med sådär en 50%, tack för den, no more If... tips: ring runt, fråga överallt, ring framförallt flera gånger! på min nuvarande 911 fick jag 3 olika bud från LF, alltifrån ca 15' till det värsta, strax över 34'... wacko! mvh Anders BMWCS #4727 |
|
|
eh, ja, jag kan ju fylla i att det var på en z3 2.8 coupé, 30 år i Stockholm, max bonusklass etc. och ett tips till: när du tycker att budet låter smakfullt, be om skriftlig offert, det kan ju som sagt skilja sådär en 120% från gång till gång, beroende på vem som svarar, tydligen... :-/ mvh Anders BMWCS #4727 |
|
|
Ett tips är att ringa de olika bolagen som ingår i if,kan skilja en del dem emellan. Kolla tråden "försäkringsoffert år 03" på försäkringsforum. Dial och skandia är 2 olika delar av if. Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.