AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
7.968

Hur funkar det med aux input i bmw x3 -04?

me
2
melle_
X3 -04
Har nyss införskaffat mig en bmw x3 -04 och skulle vilja spela musik via min ipod i bilen. Min polares brorsa har en sladd på sin m3 som hänger ut vid ratten någonstans men kan inte få tag på han o fråga hur det fungerar just nu .. :/ Men jag har kollat runt en del men hittar inget som hjälper mig direkt men länka gärna till andra trådar om ni vet någon bra!
Förstår inte riktigt din fråga men först hittar du AUX-uttaget. (kolla under armstödet)
Sen köper du dig denna kabel: Länk
Ena änden i valfri MP3 eller mobil och andra i AUX.

Enjoy!
me
2
melle_
X3 -04
Jag öppnade armstödet o tog bort bottnen men hittade inget uttag :/
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
AUX sitter på baksidan av mittkonsolen, vid askfatet för baksätetpassagerarna :)

//Bjersér

BMW - over 200 (s)miles/hour
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Detta bygger väl på att man har någon AUX förberedelse eller har alla X3or ett dolt AUX-uttag?

//Stenback
di
93
dieselking
X3 3.0d -04
X1 sdrive18d -10
Hej,

Du behover kopa foljande kabel pa BMW: Länk. pris verkar vara runt 500 SEK.

Finns ocksa en BMW intallations beskrivning tillganglig for detta...vet ej pris pa den...

Kabeln kopplas in pa baksidan av din radio. Nar radion "marker" att kablen ar inkopplad sa kommer en ny meny "AUX" upp pa din radio via "MODE" knappen...

Gar ocksa att gora en hemma-gjord variant med 2 condensatorer, ett motstand och en stereo kabel o jack...Pris ca. 20 SEK... Har ar en spansk sida som beskriver denna metod: Länk
...Fnns sakert pa annat sprak...Sok pa internet!
Sv
117
Svesve
X3 2d -18
Z4 2.3-10
Jag gjorde som BlackEagle skrev ovan och det funkar bra!
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

dieselking: Länken verkar inte fungera men jag hittade kabeln på Realoem: Länk

Bjerser: Och du är helt hundra på att AUX sitter där även på en X3?
Jag har fått tag på BMWs instruktion till AUX kabelsatsen och den instruktionen leder till att AUX-uttaget installeras vid handskfacket, inte vid armstödet.

//Stenback
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Stenback: Det stämmer som Bjerser säger. Det kanske är olika på olika årsmodeller? I min sitter det åtminstone bakom armstödet mot baksätet.

"BMW six appeal"
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Nu har jag också fått till AUX i min X3a.

Jag skulle vilja säga att det förhåller sig som så här:

X3 ej LCI:
Kabel från BMW behövs, kostar runt 650 kr. Installationsanvisningen är gratis. Enligt instruktionen från BMW ska AUX-uttaget monteras i handskfacket.
Realoem: Länk
Som dieselking skriver går det också att göra en kabel själv.

X3 LCI:
Läser man inläggen av BlackEagle/Bjerser/Svesve/bood så verkar det som att AUX är standard på X3 LCI.

//Stenback
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Stenback: Aha där har vi lösningen, jo jag sitter på en LCI och där sitter det (Lite dumt till?) ett uttag på baksidan av mittkonsolen. Kanske smart om man har barn som vill spela upp media men för min del får det ligga en kabel fram istället. :)

//Bjersér

BMW - over 200 (s)miles/hour
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Har en 2007 LCI och vafan satte man uttaget baktill för. Nu får man ha en ful kabel hela vägen bakifrån. Har tryckt ner den mellan konsol och passagerarsits men känns som en wacko placering...

St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Jag som inte hade LCI plockade upp min i askkoppen. Hålet gjorde jag under hållaren för ciggen så det inte skulle synas vid en eventuell återställning.
Ni som har LCI har väl alltid möjligheten att plocka upp den på ett annat ställe, men jag kan förstå att det känns fel...

//Stenback
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.