|
|
|
|---|---|
|
Undrar om någon på detta eminenta forum vet hur man tar bort plattan ("bordet") runt växelväljaren på en 540 iAT -95 utan att förstöra nåt. Inte hela mitt konsollen, bara själva plattan... H U M A N R A G E | |
|
Hur man gör på E39 beskrivs på följande sida: Länk Sen om det är likadant på din har jag iof ingen aning om... /Micke |
|
|
Man tar väl bara bort växelspaksdamasken och sen bänder man upp den BMWCS Nr: 4798 |
|
|
Jag undrar bara så att jag inte strular till något under plattan... tex. knappen för växlings funktion (sport/adaptiv). Bilen är en automat. H U M A N R A G E |
|
|
Hade tidigare en 535iA med edc och asc panel,(ett litet urtag i plattan fram till vänster) Så här gör man: Lossa växelväljarhandtaget, sitter med en insexskruv framifrån. Plattan har två "låshakar" i framkant och två bak på sidorna. börja att lyfta i framkant först. För att göra minst åverkan är det "snällast" att ta bort mattskivan mellan golv och mittkonsol och trycka upp de främre hakarna underifrån. (det kan vara lite pilligt att komma åt). Plastbandet som löper med växelväjaren samt körprogramväljaren sitter i plattan och följer med upp. |
|
|
När jag gjorde det första gången använde jag en smal skruvmejsel i främre hörnen. Hade tur och lämnade inga märken varesig på plattan eller i konsollen. Såg senare tips på en sajt om att ta en grövre ståltråd som man gör en vinkel på. Pressa ned den i mitten längst fram, vrid runt den 90 grader och dra sedan upp plattan. Skall testa det tricket så snart BMW får in jalusiet till växelväljaren och jag kan byta ut mitt som gått av. |
|
|
Tackar och bockar för de kunniga svaren! Danne H U M A N R A G E |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.