|
|
|
|---|---|
Roffa1 |
Är i hugget att beställa splitt nya 19" fälgar från Tyska ebay, säljaren begär 8.300:-SEK. BMW Sverige vill ha 21.000:- för samma sorts fälgar 19" Stjärneker 230. Tycker det låter orimligt att det skiljer så mkt som 12.700:- kan det handla om fake/kopior? Jag har kontaktat säljaren i Tyskland och han vidhåller att det handlar om helt nya originalfälgar som ligger orörda i kartong. Länk |
Roffa1 |
Ännu billigare inkl nya höghastighetsdäck,denna sats kostar 38.000:- här hemma. I Tyskland kostar de 17.000:- inkl fri frakt till Sverige? Här handlar det om Svenska ockerpriser med pålägg över 100% Länk |
| Allt sånt är ju rejält mycket billigare i Tyskland jämfört med svenska priser så det kanske stämmer. Däremot så skulle jag INTE handla så dyra saker av en säljare på ebay som bara har omdömmen från en genomförd affär. | |
| Det ser ju också ut som att det är en privatperson du handlar av. Då är det billigare. Skulle inte heller handla av en som bara har ett omdöme. | |
| Håller med GE. | |
Roffa1 |
GE: Du har helt rätt, vill ej riskera att bli blåst på 8000:- brukar ha som regel att endast handla av ebay säljare med flertalet positiva omdömen. Har därför kontaktad säljaren/firman i den andra länken för att höra om han kan fixa fram 4st kompletta Stjärneker 230 inkl däck. Undrar dock hur det fungerar med frakten om någon fälg ev,blir skadad (ej alls ovanligt) då blir det väl big problems? Reklamation hos Posten med handläggningstid på tre månader;-) |
Roffa1 |
Det som förundrar mig är att så många köper fake Stjärneker 230 från England och betalar 7000:- När det tydligen går att köpa original från Tyskland för 8000:- |
| Jag gissar att fälgarna kostar i stort sett lika mycket i Tyskland som i Sverige om man jämför med samma förutsättningar, d v s att de köps av BMW ÅF. Det går inte att jämföra svenska priser hos BMW handlare med enstaka objekt på ebay. Jag vet flera som har köpt replica fälgar av olika utföranden från UK och har inte hört att någon är missnöjd. Men helt klart känns det mycket bättre med originalgrejor än billiga kopior från t.ex. Kina... | |
|
Ett alternativ? Länk Surf Or Die!!! |
|
Roffa1 |
Mkt tilltalande priser, ser dock att däcken är från 2006? vet ej om de börjat att hårdna i gummit? |
Roffa1 |
Finns det någon här som tidigare handlat hos SALES AFTER vet ej om de är att lita på. Undrar likaså om det handlar om helt nya varor, tycker det verkar misstänkt billigt samt mysko att däcken är tillverkade 2006 (fyra år gamla däck?) det kanske är 2:a sortering. Har mailat till butiken, får se om de svarar under veckan.. |
|
Jag köpte ett original alpine hifi-paket från dem för 1000kr under svenskt pris. Det är en tysk BMW-återförsäljare som står bakom siten. Allt fungerade smärfritt och korrekt. **BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
Roffa1 |
Ok, det låter bra, såg att man även kan betala via Pay-pal..den servicen brukar ej annars existera på tyska sajter. Får se vad de svarar imorgon, är det nya felfria hjul så slår jag till o köper ett komplett set. Är bara däcken förvarade på rätt sätt så är det nog ingen större fara att de är tillv 2006. |
|
Hejsan! Sneglar lite på att köpa en uppsättning 193m inom en snar framtid och verkar finnas till hyffsade priser på ebay. Men är det uteslutet att köpa från privat i tyskland eller? Vad ligger frakten på för 4 hjul? |
|
Roffa1 |
Frakten via DHL (70-100kg) kostar ca 1.400 Euro. Jag skulle aldrig våga köpa begagnat från Tyskland, köp istället nya kompletta hjul från en välkänd firma som säljer med garanti. t,ex Salesafter. |
| 1400 euro hoppas jag att det inte kostar iallafall.... :-) | |
Roffa1 |
Oppsss...vart visst lite fel, det skall naturligvis vara 140 Euro;-) |
|
2006 är inga problem så länge däcken inte använts eller legat i direkt solljus. Gummit åldras ytterst marginellt vid ren lagring och mycket snabbare vid användning. /J Surf Or Die!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.