|
|
|
|---|---|
| Hur vet jag om jag har Hifi-proffessional eller inte i en Bmw E60? Kan jag se det på något vis? Var sitter de olika högtalarna? | |
|
Professional har diskanter framme vid A-stolparna och kan även läsa mp3, iaf på senare årsmodeller. |
|
| Jag har diskanter vid a-stolparna, innebär det professional då? | |
| Det ska det göra, jag har bara business och har inga element bakom gallren i A-stolparna | |
|
Nu blev jag osäker förresten, vet inte om man får fler högtalare med professional eller om man behöver köpa till HiFi-pkt som ger 10 högt istället för 6. Nu ska jag hålla tyst och vänta in någon som vet säkert :) |
|
|
Skillnader i ljud beror helt på vilken av de fyra högtalaruppsättningarna man har: - Standard - HiFi-högtalarpaket - HiFi-system Professional LOGIC7 - HiFi Individual Dirac Det här med att kunna läsa mp3 har ingenting med HiFi-paketet att göra utan beror på vilken stereo man har. Innan facelift krävdes Professional-stereon för detta. Efter facelift läser även Business-stereon mp3. Märk väl att det inte är någon skillnad i ljudkvalitet mellan Business- och Professionalstereon. |
|
| Skillnaden mellan HiFi och Professional LOGIC7 är t.ex. att den senare har centerhögtalare under nätet mitt på instrumentbrädan samt högtalare i bakdörrarna. | |
|
Ok, jag blir bara snurrig. Jag har diskanter vid a-stolparna, alltså mer än standardsystemet? Jag har inga högtalare i bakdörrarna, alltså inte Logic7? Så, vilket system har jag? (Bilen är en E60 -06, således ingen facelift) Vad menar ni med att kunna läsa mp3? Att kunna koppla in en mp3-spelare? Var gör man det i så fall, i puffen mellan stolarna? |
|
|
Har du diskanter bakom gallret så har du hifi-systemet vilket är betydligt bättre än standardljudet och räcker bra om du inte har högre ljudambitioner. Har du professional huvudenhet kan du spela CD-skivor med mp3-filer. Ev måste du göra en programuppdatering hos BMW innan du kan köra mp3-filer i CD-driven **BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Jag har även basar under framstolarna. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Hilding: Å vilket system har du? Hur vet jag om jag har basar under framstolarna? Sitter det galler vid a-stolparna även om där inte finns någonting bakom? |
|
| Alla system utom standardsystemet har subwoofers under framstolarna. De är nedsänkta i golvet så man ser bara ett galler med ganska stora runda hål i. Det verkar som om du har HiFi-paketet då du har högtalare i A-stolparna. | |
| Jag tror att du har galler även utan högtalare. sätt örat intill och lyssna, de hörs tydligt. | |
|
Mitt heter HiFi-system Professional DSP. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
WGN - är det inte enklare att du ringer/skickar mail till din ÅF? De har ju listan på vad som finns på din bil. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Jo det får nog bli så, eller inte... Spelar ju egentligen mindre roll vilken stereo där finns, vore bara lite skoj att veta. Tack för hjälpen allihop, jag blir inte klokare, så vi låter tråden dö ut... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.