|
|
|
|---|---|
|
Tändningslåset på min 316i touring gick sönder EN dag efter att jag sålt bilen. Bara att ta tillbaka den. Nyckeln bara snurrar i låset. Rattlåset har inte gått i, så egentligen behöver man väl bara byta själva låscylindern men det hade känts bättre om man fått "hela paketet" bytat. Nu till en fråga som jag innerligt hoppas få svar på: Vilka lås passar på min bil? Hade t ex ett komplett tändningslås (inkl. rattlås) från en 318 -94 passat? 318 är ju betydligt vanligare än 316 så utbudet på skrotarna ökar ju en del om de hade passat. Kanske till och med lås från 320/325/328 passar? Måste det vara samma årsmodell eller har Bmw kört med samma lås från år till år? Väldigt tacksam för snabba svar! :) | |
|
Hej det är inte säker att du behöver Byta låset ? Jag har råkat ut för samma sak då plockade jag bort den del som kablarna går i till tänigslåset den sitter med 2 st små skruv,och sedan ser du en liten pinne som sticker ut ur den delen som blir kvar på ratt stången vrid på den till det klickar till ( vrid med en liten noll noll eller tång) så ska det funka som vanligt i gen (gjorde för mig) värt att prov inan bytes gör ...kan tänka mig att dom har vridit för hårt o den har rappat över /// |
|
| Läs den här tråden : Länk | |
|
Ok bra tack GE hade inte en aning om att det var så illa dax att byta nu:) Så Beffe glöm det jag har skrivit |
|
|
Jag tackar för svaren! Har fått pris från BMW-handlaren här i stan nu, 830 kr för låscylindern (utan nyckel men min nuvarande ska passa) och 1165 kr för rattlåset och sen var det några knäckbultar och nåt lock han rekommenderade också. Så, ca 2000 pix tycker jag är ok :) Sen får jag fråga min morbror snällt så monterar han det förhoppningsvis! Kan jag följa denna guiden, trots att det står "39 m fl"? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.