AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.816

Service verkstad Kalmar

an
316
andreas_r
BMW 320I Touring M-Sport -03 Titansilver
Hej! Skall flytta till Kalmar i aug, olje service är på G om ca 400mil, undrar om det är någon som kan rekomendera en trevlig verkstad i området. Hur är BMW där? Är ju något dyrare än en mindre verkstad, någon mindre verkstad som är duktiga?

tack på förhand

Less is More
Ro
138
RonnyN
330i -03
Jag lämnar alltid in min på Autocenter (mekonomen-verkstaden)
Magnus och Magnus där är grymma på det mesta.

Kan varmt rekomendera dom.

Helst på tvären....
Är drabbad av galna bilsjukan enligt min fru.....
an
316
andreas_r
Autocenter alltså, ok det är noterat! Tackar så mycket!
Någon mer?

Less is More
mr
190
mr.ozz
330d M Touring -06
Eibach sportchassi
Ecotune decat downpipe
TM chiptuning mapp

120d -05
ProMotech box

Renault Trafic -08
Kan rekomendera Krilles plåt & bilverkstad i Ljungbyholm, 1,5 mil söder om Kalmar. Han är en mycket duktig och trevlig mekaniker som driver firman själv i stora nybyggda lokaler. Han åker själv Alpina B10 med kompressor så BMW bilar tar han nog lite extra väl hand om:-) Åk till Krille så kommer du få ett glatt och positivt bemötande det lovar jag!

Rekomenderar dock inte autoriserade Autogruppen, har hört att dom gärna skyller ifrån sig och gör lite hafsiga jobb.. min erfarenhet.
m2
64
m268
320d E90 -06
Jag hade min på service hos BMW Kalmar för ett par månader sedan och har inget att klaga på. Trevligt bemötande och så. Mycket bättre än BMW Göteborg, men det kanske inte säger nåt...
an
316
andreas_r
Tackar så mycket alla! Då har jag några namn att gå på!

Less is More
Visa användare
230
Sigvardsson
330Ci M-sport II Individual
När jag hade problem med min BMW senast hade jag den hos Autogruppen i Kalmar. Det är en auktoriserad BMW verkstad och dom var väldigt bra att ha å göra med. Verkstadeschefen Lars är både trevlig och har många års erfarenhet.

Kan varmt rekomendera dom!
Vill du ha kunskap utöver det vanliga när det framförallt gäller BMW så får du ge dig 9 mil söder ut.
AutoMek i Karlskrona med Peter Sareklint i spetsen är en av landets absolut bästa mekaniker!

///Micke
Min cabrio Länk
Fb
22
Fblood
318D Touring -10
Lånar tråden då vi flyttar ner till Kalmar inom kort.
Har servat och lagat bilen nu senast på wölkes här i Göteborg. Var inte riktigt 100 nöjd då priset drog iväg och personalen förutom chefen där var lite nonchalant i bemötandet.
Tips mottages gärna var ni boende där nere i trakten servar eran BMW.
Svanebergs Bil & Mc. Mkt duktiga.
Krilles som nämnts tidigare.
Holmgrens har nu köpt Autogruppen (BMW) vilket kanske kan få ordning på företaget. Annars inget att rekomendera, tyvärr.

München
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.