|
|
|
|---|---|
Verdi |
Kommer precis från Novation och känner mig lite olustig till mods. Så här är historien. 1. Jag dundrar ner i ett dike i mitten av juni men jag kommer upp och kan köra vidare. Märker att bilen drar lite snett och att ratten inte är "rak". 2. Jag ringer Novation och frågar om de kan göra en hjulinställning och kolla om allt är ok. De säger att alla är på semester och att de inte kan göra nåt före augusti (vilket visade sig vara en lögn eftersom det trots allt fanns en kille kvar som kunde göra det). 3. Jag frågar forumet här om hjälp och får tips om A-service. Jag ringer dit och då kan ta den på en gång. Lämnar in den men de ringer och säger att spindelleden är skadad och att de inte kan göra nåt åt det. 4. Jag ringer Novation och de säger att de inte har tid före semestern men att jag kan ställa bilen där så ska de ändå försöka klämma in den. 5. Jag plockar ut en 120d från Mabi som jag har i över en vecka. 6. Jag ringer ett flertal ggr till Novation för att höra hur det går. Får till svar att "nu har vi kollat på bilen och beställt grejer." osv. 7. På torsdagmorgonen före midsommarafton säger de att bilen står på tur under dagen men att det är osäkert att de hinner med hjulinställningen eftersom den ende killen som kan göra det haft problem med hjärtat dagen innan och fått arbetsförbud i 24 timmar så han kan inte börja jobba förrän efter lunch och de stänger tidigt. 8. De ringer efter lunch och säger att de inte kan göra en hjulinställning eftersom en länkarm också fått en smäll och att den måste beställas från Tyskland. Vi kommer överens om att de ska göra den körbar så att jag kan köra den under semestern. Vi bokar även en ny tid där de ska byta den skadade länkarmen. 9. Jag åker för att lämna in bilen och allt går bra tills killen frågar om försäkringsnumret. Vadå säger jag, det fick ni ju senast. Nej, det har jag ingen uppgift om säger han. Däremot så finns uppgiften om att de gjorde en service på bilen där det datumet och att de försökt göra en hjulinställning. 10. Jag drar hela historien, komplett med den hjärtsjuke verkstadskillen och, vi kan kalla honom Joakim, mer eller mindre skrattar åt mig och säger att de minsann inte har några hjärtsjuka killar på verkstaden. Jag frågar om de ser någon anteckning om hyrbilen från Mabi, men inte heller det kan han se. Det slutar med att vi blir lite irriterade på varandra och att han antyder att jag ljuger. Blir så förbannad att jag knappt kan prata. 11. Jag kollar bilderna på de anställda på Novation och hittar inte killen jag först hade kontakt med och som drog den här historien för mig. Känns jävligt olustigt hela grejen. Nu drar jag till Barcelona i 2 veckor, sen får vi se vad som händer när jag kommer hem. Till saken hör även att jag var in och snackade om tjänstebil med en av deras säljare, slutar med att han lovar att han ska återkomma med inbytespris på min bil. Vilket han förstås aldrig gör. Blir till att åka ner till Solna eller nåt när det blir dags att byta bil... |
|
Hur kan det vara så att hela verkstadsbranschen verkar blivit både arbetsskygga och totalt ointresserade av att ha kunder. Bara att hitta ett lämpligt ställe att serva sin bil på är idag en mindre omöjlighet. Var inne på en verkstad och bad om kostnadsförslag för en storservce, då kunde han inte ge mig något direkt men sa glatt att han ska skicka hem ett till mig. Det var ca 5 månader sen och inget har dykt upp än (bilen blev självklart servad någon annanstans...). Om någon startade en bilhandlare/verkstad där man faktiskt ansträngde sig för att skapa ett gott rykte hade man troligen gjort succe... |
|
|
För BMW ägare i Stockholm eller nära Stockholm tror jag antingen Bil&Motorteknik eller Geschwind's Auto Motor är bäst. Visst kostar det hos dem också (oftast lite billigare varje fall) men det är mer personlig service, mera erfarenhet samt kompetens. De jobbar också med flertalet försäkringsbolag vad jag vet. Personligen skulle jag värdera servicestämplar från dessa båda verkstäder högre än från BMW själva. |
|
|
Det låter konstigt! Både det du råkat ut för och att det är Novation. Jag har enbart positiva erfarenheter av Novations service och kundmottagning. De har flera gånger övverraskat mig positivt och överträffat förväntningarna. Det gäller speciellt grabbarna på kundmottagningen. **BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
Verdi |
Det finns säkert en logisk förklaring. Det första steget är att ta reda på vilket stolpskott som jag hade att göra med. Han måste ha missat nåt, eller i värsta fall har han ljugit mig rakt i ansiktet, men det vägrar jag tro än så länge. Det var iaf ingen av de ordinarie kundmottagarna av vad det verkar. Det som var lite trist var antydningen att jag skulle hitta på. Eller, han sa faktiskt. "Det låter verkligen inte som något Xxxx skulle göra". Nu visade det sig att det inte var Xxxx heller utan nån helt annan som stod på hans plats så att jag trodde att det var Xxxx... Så i sak hade han ju rätt. Ska bli spännande att se hur det ligger till. :) |
Roffa1 |
Tycker hela storyn låter sjuk... |
| "Vi kan kalla honom Joakim" Hehe, för att han heter det eller? :-) Honom har jag också erfarenhet av. | |
|
Kan det ha varit Torbjörn J du pratade med först? Länk Har för mig att han brukar vara kundmottagare för verkstaden när de andra är borta. |
|
Roffa1 |
Torbjörn känner jag mkt väl igen, en trevlig & serviceinriktad person. Han jobbar på reservdelar. |
|
Torbjörn L på reservdelar är en toppenkille! Även Torbjörn J har jag bara positiva erfarenheter av. |
|
Verdi |
Ar i Spanien just nu sa inga a, a eller o. :-) Ja, killen jag snackade med forsta gangen som drog historien var skittrevlig och verkade reko. Kommer sakert ordna sig. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.