AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
720

Aux ingången som "handsfree" för mobilen.

Visa användare
98
Zizou
Audi Q7 TDI -07
Honda Civic DTEC -14
Var ute och körde en sväng igår och hade kopplat in min mobil (X10Mini) i AUX ingången för att lyssna på musik. När mobilen ringde så tänkte jag inte på att jag hade den inkopplad utan bara svarade. När jag sedan började prata så märkte jag att ljudet från de som ringde kommer ut ur högtalarna i bilen vilket gjord att jag inte behövde sitta och hålla i mobilen när jag körde vilket är kanon, en budget HF kanske man kan kalla de.... :) Har visserligen en extern HF som jag brukar använda annars.

Så om ni inte redan visste detta så är de bara ut och prova hur de fungerar för er.

Härligt att köra BMW igen. :o)
to
44
tobbe_sund
Bmw 325i touring 02:a
Men du måste väl ändå hålla i telefonen, mikrofonen sitter ju i telefonen inte i högtalarna. Du hör den du pratar med men dom kan inte höra dig om du inte skriker. Rätta mig om jag har fel

Visa användare
98
Zizou
Audi Q7 TDI -07
Honda Civic DTEC -14
Hade de i handen först när jag svarde men lade sedan ner den i de lilla facket vid växelspaken för att se om de fungerade och de gjorde enligt den jag pratde med. Ska väl även tillägga att i de lägra hastigheterna (till ca70) så gick de bra men sedan vart de lite sämre.
Fast om man placerar mobilen i en hållare mer fram för så kanske de fungerar lite bättre i motorvägsfart också. Som sagt en budget HF.

Kan ju även vara så att de fungerar olika bra med olika mobiler.

Härligt att köra BMW igen. :o)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.