|
|
|
|---|---|
|
har skrivigt i forumet förut om tickande oljud när motorn blir varm. det hänger inte med motorvarven som en tickande ventil. vet att jag har en läcka i en packning vid grenröret. kan de ställa till något? har försökt lokalisera det men kan inte komma fram till vartifrån det kan komma mer än från insugssidan någonstans. har tankat injetioncleaner som jag fått som råd här, i olika % med full tank till nära tom utan resultat. har gjort en till oljeservice utan skillnad. kan en lyftare verkligen låta ungeffär så? alltså inte hänga med motorvarven? blir snart galen på detta oljud. pinsamt att åka runt när de hörs så mycket mer nu än förut.... BMW ownz | |
|
Har du möjlighet att spela in ljudet och lägga upp det? Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
jag åkte hem till far efter jobbet och skulle filma in de för att lägga upp nu. men tro inte på f*n att de inte ville komma något ljud då. när jag kom hem började det igen.......... ska se om jag får något ikväll... snackade med en mekaniker som trodde att det kunde vara gasspjället :S BMW ownz |
|
|
Flera här på forumet har blivit hjälpta av Wynns hydraulic valve lifter concentrate, även jag: Länk Mvh |
|
| Ah, det följde inte motorvarvet, sorry... | |
|
ja ska köpa en sån och hinka i iaf. kan inte skada.. BMW ownz |
|
|
har vare till en kille och kopplat upp den till dator och inga felkoder. själva tickandet har nu helt försvunnit :S nollade allt och körde sedan 7-8 mil. enl färddator och vad jag kan se på ekonomimätaren så drar den nu mindre bensin. ingen annan skillnad märks av just nu. får se på måndag hur läget är. BMW ownz |
|
|
slog i en sån där flaska i måndags. kan inte längre höra någon form av tickningar de 3 första sec som man brukar vid kallstart. tickningar hörs ibland just när motorn börjar bli varm och ett tag tills motorn är helt genomvarm sen tystnar det igen och kommer inte förens man kallstartar nästa gång. låter bara på tomgång nu också. har vanosen gjort/gör de ljudet av någon anledning? för den har börjat låta såhär nu också :/ Länk BMW ownz |
|
|
Rob TJ Vart kan du köpa sådan? Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Har haft detta ljud på M52 motor , min lösning var Omega 907 + nytt filter + olja med högre viskositet. Provade BMW rek Edge 0W-30 Magnatec 5W-40 C3 Vilket blev för tunt för bankörning , det som passade min motor var 5-50 eller 20-50 w för bankörning , så det slutliga valet blev 5-50 synt . |
|
|
okej. menar du de inspelade ljudet då?? BMW ownz |
|
|
Clintan66: Länk Mvh |
|
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.