AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
637

Vart hittar jag Alpina trimning?

Dj
9
Djice
328 -96
Hej alla Bmw fans...
Hur kommer man i kontakt med trimning företaget Alpina?
Nån som vet...? Tack på för hand...

to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
På Alpina.de hemsida står det Bmw Sverige som importör:

BMW Sverige AB
Gårdsvägen 11
S-17129 Solna
Tel.: 08 47060 00
Fax: 08 47060 90
Jörgen Gaevert
e-mail: jorgen.gaevert@bmw.se

Lycka till, Mvh Tobbe

Dj
9
Djice
328 -96
Man kan alltså inte skicka sin bil på trimning eller vad? Jag trodde Alpina var ett rent trimnings företag... Nån som har en turbokonventeringssats till salu till en 328 96´a...?

Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Hej hopp..........

Är det så att du är beredd på "allt" som en överladdad bil innebär så tycker jag att du antingen ringer till ESS och köper ett kompressorkit. Eller så kan jag eventuellt göra en installation åt dig, under rätt betingelser.

//Jesper
Dj
9
Djice
328 -96
Ess har du deras nummer?
Är inte en kompressor lite stor för en rak 2,8 liters 6´a?

Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Alpina är såvitt jag (som har ägt en Alpina) har förstått det ett hustrimningsföretag, vilket innebär I PRINCIP att de endast trimmar/modifierar bilar direkt från fabrik. Det finns som alltid undantag, och om du har tillräckligt mycket inflytande eller pengar, så kanske du hör till undantagen... Annars blir det nog svårt att övertyga Alpina att trimma en bil åt dig i efterhand. Personligen har jag bara hört talas om ett sådant projekt någonsin, och det gällde en 6-serie som dessutom modifierades kort efter att Alpina påbörjade (avslutade?) produktionen av sin version av 6-serien.

I vilket fall som helst är Alpina härliga bilar, och vare sig du har stor chans i ditt projekt eller inte, så önskar jag dig lycka till!

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
alpina trimmar bilar i efterhand men det är nog betydligt billigare att köpa en begangnad alpina.
Men dom säljer endast färdiga motorer så vitt jag vet
så någon ombyggning av standard maskin e nog inte möjlig.
Jesper w>> Vad säger du om att sätta kompressor i en Mini Cooper -96? Jag ska köpa en sån i Augusti...

M3(RD)
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Jesper w> Det var jag som undrade. Delar dator med Hippkillen här på jobbet så det blev fel användare.

MVH KJELLEN

(.)””(.)
( ’o’, )
-()-()-<@
(_)-(_)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.