|
|
|
|---|---|
|
Planerar att beställa en ny Z4 i vinter och har en del frågor på utrustning Larm är det nödvändigt idag? Tar inte buset bilen oavsett om det är larm eller ej. Blir försäkringen billigare med larm? Komfortöppning vad innebär det på Z4? Jag vill kuna fälla upp taket med fjärrkontrollen om jag behöver något i kofferten som inte går att få ut med taket nedfällt fungerar det? Jag har sett att det finns piratmoduler som går att göra så behövs ändå komfortöppning? Stereon hur dålig eller bra är std? nästa steg är hifi för ca 7000:- är den värd pengarna? Navigatorn på nya bilar är den bättre än gamla från 2003 det jag saknar är att kunna knappa in gps kordinater direkt, det går inte med gamla. BMW pris för navigator känns nästan hutlöst idag när en billig tomtom gör samma sak fast inte så snyggt att ha en sådan på instrumenbrädan i en ny bil. Tacksam för alla inputs //P-E | |
|
Jag skippa larmet på min, startspärr är standard och det räcker mtp. försäkringsbolaget. Vad jag förstod på säljaren så är komfortöppning enbart att du slipper plocka upp nycklen ur fickan typ keyless-go. Jag provlyssna HIFI-systemet och tyckte det lät lite "burkigt" så jag uppgradera till HIFI-DSP, tror det kosta 11 000:- Håller helt med om att de tar hutlöst betalt för navi så det skippa jag och tog M-sportpaketet istället. Lycka till! |
|
|
Väljer du komfortöppning kan du även stänga cabben när du står utanför bilen. Utan komfort kan man endast cabba ner när man ska åka iväg. När du lämnar bilen måste du sitta kvar och hålla in knappen innuti bilen. I övrigt är det bara att låta nyckeln ligga i fickan när du öppnar stänger och startar bilen. ang navi så är det väl mest en fråga om man har användning av den. Min bil används mest lokalt och då finns det ju ingen anledning tycker jag. |
|
|
Tack för inputs känns som larm och komfortöppning är onödigt Det lutar nog åt en 35iS så småningom , navigator kommer jag att vilja ha då jag använder den mycket i nuvarande E85. En annan fundering som jag har är hur ni upplever ljudnivå och komfort på nya RFT däcken det påstås att dom har blivit betydligt bättre i senaste versionen stämmer det? BMW-Jonas har du 18" eller 19" fälgar? Jag är lite rädd att komfort och spårning på dåliga vägar blir obehagliag med 19" |
|
|
Jag får inte min bil förrrän slutet av Augusti men jag hade en diskussion med säljaren ang. RFT och han tycker också att de blir bullriga men fördelen när man får punktering vägde upp tyckte han. Mitt beslut grundade jag på att man inte kan beställa annat än RFT från fabrik. Lösningen här i Helsingborg var att köra till en däckfirma och försöka byta rakt av till "vanliga" däck. Eftersom jag inte gillar att "klydda" så kommer jag att köra på RFT-däcken. Återkommer när jag fått bilen om 19" är bullriga eller spårkänsliga. |
|
|
Jag har för mig att det går att både cabba upp och ner med hjälp av nyckeln utan comfort access. Jag tror mig ha gjort det på två olika bilar men ingen var min egen, men jag var i tron att ingen av dem var utrustade med comfort access. __________ Mvh Grelle |
|
|
Jag har 19" RFT och skulle hellre vilja ha vanliga. Spårar inte men vägljudet är lite högt. Har iofs inte kört på alltför dåliga vägar ännu. Grelle// Jag har inte komfort access och det går bara att cabba ner med nyckeln. Spelar kanske inte så stor roll då man ändå måste vänta 20 sek oavsett om man sitter kvar i bilen eller står med nyckeln utanför. Man kan ju inte knata iväg för långt från bilen då räckvidden på fjärren är begränsad. |
|
|
Lyfter en gammal tråd och hoppas på svar! Hur gör man för att caba upp/ner med nyckeln? Håller inne låsupp/lås knappen? Va och tittade på en z4 men fick det inte att fungera. Dåligt batteri på bilen kanske som gör att den funktionen stängs ner då? Där va komfortöppning på bilen. Är det standard att kunna fälla ner taket med nyckeln? Z4 35i -09 handlar det om. Tack på förhand |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.