|
|
|
|---|---|
|
Då var de dags å byta bränslefilter, den går ibland lite dåligt på lägre varv enbart när den är varm och har läst i andra trådar att det hjälpt med att byta bränslefilter.. min fråga är nu vart hittar jag bränslefiltret på min E36:a? finns det en eller flera? tacksam för snabba svar då jag kommer försöka hinna med att köpa ett filter på BMW torsdag eftermiddag. (22/7) iom andra ärenden in till storstan. flera flugor på smällen som ni vet. ;) | |
|
Det sitter ungefär under föra stolen under i från i mot längsgående balk |
|
|
ok så om jag åker till en OK gör det själv hall så är det rätt simpelt? |
|
|
o ja det är det sitter under en plast kåpa som man tar loss sedan så är det bara att lossa filtret ,det sitter en slang klammer på varje sida där slangarna går in bör bytas dom med tycker jag i alla fall ... ja har du dom kraft o pallbockar så kan du göra det på gården det bruka jag göra :) lycka till |
|
|
Klarar motorn att varva ut under belastning utan problem? Normal brukar igensatt bränslefilter ge sig till känna vid hög belastning på höga varv då motorn behöver som mest bränsle. Bränsletrycket (före filtret)är relativt konstant så om motorn rycker pga filtret på låga varv borde det definitivt vara problem på höga varv. Därmed inte sagt att filtret är ok, bara en synpunkt. mvh/ Anders |
|
|
kallevh: är det plastluckan som finns under bilen längsmed baksätet? AKN: detta problem ger sig till känna ibland och enbart när motorn är varm mellan 1500rpm och 3000rpm, sen lossnar det och den varvar ur utanproblem jag bytte tändstiften i går kväll. och jag har inte märkt av detta problem ännu idag den korta biten jag körde. |
|
| Kan de kanske vara mitt bränslefilter som är igensatt? Motorn går bra upp till ca 5000 och sen känns den ganska trött...alltså bilen går rent och fint! Inga ryck eller liknande! Dom ska ju vara pigg ända fram till varvstoppet! | |
| wdac: Nej det är ingen lucka typ mera som ett svart skydd som sitter med en skruv du ser att Bränsleledningen slangar går in på varje sida och du ser bränslefiltret ändar :) | |
| ok tackar för vägledning och info :) | |
|
har inte hunnit med att byta filter, men nu när det nästan är 10 grader svalare så går bilen mycket bättre. kan luftmassemätarn vara slut eller lambdasonden? mina avgasvärden var ok för några månader sedan på bilprovningen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.