AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
680

2:ans växel E36

Jag har precis skaffat en 325 -92. Jag har aldrig haft BMW innan och undrar nu om det är någon mer än mig som, i början, upplevt att man ibland missar andra växeln så att den typ hoppar ur. Det känns som att det är jag som är ovan men man vet aldrig...inte kul att byta växellåda..Den verkar annars fungera bra, inga skraplud eller så. För övrigt är bilen precis M-testad utan anmärkning och är i mycket gott skick lack och inredningsmässigt(speciellt). Har gått 13000 på mätaren men denna siffra vet man ju inte riktigt hur bra den stämmer.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det KAN vara växellådan, men det kan också vara att du inte får i tvåan ordentligt och där av hoppar den ur. Men om du kan växla så är det nog växellådan det är fel på. Be någon som kan bmw provköra bilen.
gagge
jag köpte en e36 o hade aldrig kört bmw innan...
jag hade exakt samma problem...
2an kund ehoppa ur o ibland missa jag den.. dessutom kunde de skorra lite när jag la in den.. lite dålig synkring....

men nu e den ju ändå smälld så de e inte så mycket jag kan göra åt saken..
Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
//M3 E46-03 (1:72)
de e inte synken....de e nytt lite drev som hjälper till hålla kvar växeln som e slitet har jag fått till svar ....ja bytte synkringen på min men felet kvarstår ska riva och byta drevat när jag orkar....
Robban: Nån aning om vad det kan kosta att byta drevet?
När jag nyligen bytte min porsche aut motr min 325:a så upplevde jag att ettan hoppade ur ett par 3 gånger i början. Men nu händer det aldrig, det berodde nog helt enkelt på att jag inte la i växeln ordentligt. Förhoppningsvis är det samma sak för dig.
sh
820
shu!
525i -91
Mina växlar kan hoppa ur om jag varvar bilen väldigt mycket...

// Giv en olle! å gär`n rivar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.