|
|
|
|---|---|
|
Hej, Nu har bilen stått still i snart 3mån och knappt tittat åt den. Är en 525tds 96, chippad och uppskruvat laddtryck. Tjejen svängde in på gårdsplanen och det "bara smällde till" sa hon och bilen dog. Nu när man startar bilen ligger tomgång på ca 3-4000rpm vet ej säkert för varvräknaren visar noll nu!! Och nödläge på lådan.. Jag körde bilen dagen innan haveriet och tyckte lådan betedde sig lite lustigt, kändes som den slirade lite, och la i växlarna tidigare än normalt. Kan det vara så att lock up gick i när hon svängde in på gården och inte vill gå ur nu? Driver framåt och bakåt men inte på 1an och normala backen. går tungt. Tacksam för hjälp eller tips, Vet att jag kan åka och felsöka den på bmw för 500kr.. Men tror jag kan gissa mig till det svaret jag får av dom: El-fel eller mekaniskt, svårt att veta. Byt låda!! Mvh Linus | |
|
Tomgång på 3-4000 varv?? Eller menar du 3-400 varv? Mvh |
|
| 3000-4000rpm men vet ej säkert.. riktigt hög tomgång iallafall. Som sagt varvräknaren slutade fungera vid haveriet | |
| Ingen som har någon idé? | |
| ingen? | |
|
Vilken låda sitter i min bil? måste försöka ta tag i den och lösa problemet. Har läst och sökt mycket men hittar ingen tråd där det är samma problem som jag har med tomgången. Är det bara någon givare till motor/låda som slutat fungera? Varvtalsgivare på växellåda kanske och styrsystem går i nödläge med förhöjd tomgång och felsäkert läge på lådan? Kom gärna med alla möjliga förslag, är inte så duktig på automat. Tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.