|
|
|
|---|---|
|
Bilen är helt död när jag vrider runt nykeln. Inga varningslampor o inte ens varningsblinkers fungerar. MEN, när jag lyfter bort minuspolen i 3 sek o sätter tillbaka startar den fint o lampor o allt fungerar? Kan det vara startrelät som hänger sig? Känns som ett glapp i batterikablarna men kan inte se något fel. Inget larm eller immobilizer vad jag vet sitter det i bilen. Mycket tacksam för svar! | |
|
Har det hänt flera gånger alltså? |
|
|
Ja det har hänt ett par gånger. Bilen har varit både varm o kall. Det är en cab men det ska ju inte spela någon roll. Bilen går kanon annars. Någon fundering? |
|
| Vet inte hur det ser ut på E30, men på E34 fanns något slags huvudströmsrelä. Problemet liknar ju nåt sånt, men lite mystiskt verkar det hela. | |
|
Om det finns ett sånt så kan det ju absolut vara det. Ska ut ikväll o mäta för att utesluta något. Ska kolla efter ett sånt relä. |
|
|
Visst är det egentligen en stor "säkring" på ca. 80A (egentligen en fastkilad/fastskruvad avlång "plåtbit" i ett svart plasthölje på ca. 2x7 cm?), har för mig att den låg i motorutrymmet nära höger stötdämpare i min E34? Fast det kanske finns nåt relä också? Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.