AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
7.625

Död display, radio, navi E60

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Har en 545-04 som har tappat funktionen på skärm, navi, radio. Allt är helt dött. Har kollat samtliga säkringar, samtliga är hela. Dock kan man höra att cd/navi lever när säkringen sätts in igen. Verkar då initierar skivan, men den går inte att plocka ut via eject. Har kört Carsoft utan att bli klokare samt gjort bilen strömlös i ca 20 minuter utan resultat. Någon som har ett tips?

Mvh. Patric, BMWCS #4598
Gr
61
Gronken
X5 35d -09
535d Touring M-sport -06
Har du en bränd navi-dvd?
På min dyker samma problem upp ibland, skärmen blinkar till lite snabbt i en grå nyans för att sedan bli svart igen.

Problemet försvinner på min när man tar ut navi-skivan och stoppar in den igen!
Lättast är att få ut skivan precis när man satt på tändningen.

/ Gronken
fl
1
flemingsbil
bmw 528-00
om det er ett sedan, i bagagerum högersidan under säkringarna fins ett svart relä med 4st. platt kontakt,
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Har du laddat batteriet eller kört några mil efter den blev svart?

Systemet stängs delvis ner om du har låg laddning i batteriet. Det har hänt en handfull gånger för mig och då brukar det starta igång automatiskt efter c:a 20 km:s körning eller efter batterieladdning. Du har isåfall några streck istället för klocka längst ned på skärmen.

Jag hade även en tidigare version av programvara som gjorde skärmen helsläckt efter start av bilen slumpvis vid några enstaka tillfällen. Det åtgärdades genom att koppla ur batteriet eller låta bilen stå några timmar. Jag fick ny programvara av BMW inom garantiperioden och därefter har det aldrig återkommit.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Återkoppling på mitt tidigare problem. Det var hela navi/cd/videomodulen som hade sagt upp sig. 12 000:- fattigare men nu fungerar allt igen. Tydligen ett vanligt fel på E60.

Mvh. Patric, BMWCS #4598
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.