|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hämtade i måndags en M3 e92 -09 med DKG-lådan och är extremt nöjd än så länge, grym bil kort sagt! Har funderat lite på om man ev. byta avgas för att kunna njuta av sången lite mer, har ni några tips? Man önskar ju något som vässar till lite och inte gör så att man får resonans i kupén / Johan | |
| Grattis! (eller rättare sagt bra jobbat) Det är verkligen en grym bil! | |
| grattis :D upp med bilder nu som du lovat | |
| Grattis till en riktigt grym bil! | |
| Hörde en AC Schnitzer-moddad M3:a i helgen som lät fantastiskt skönt.. | |
|
Hittade detta systemet dock ej i titan men schysst endå :) Länk |
|
|
En bild på garaget är uppe nu i alla fall :) Länk / Johan |
|
| Grattis Johan! | |
|
jwo>> johan här kommer mina personliga favoriter, eisenmann & vanguard Länk Länk |
|
| Var själv på g gällande den kärran. 665 var utgångspriset. Förmedlingsuppdrag tydligen. Fick du ner priset något om man får fråga:) ? | |
|
>>>bomis De lät ju bra båda, man har ju läst mycket om eisenmann att det ska vara bra grejer utan att man får resonans i kupén för det är de sista man vill ha. Finns väl en hel uppsjö med olika alternativ kan jag tänka mig? |
|
| jwo>> eisenmann låter bäst i mitt tycke till nya m3:an, riktigt djupt o mulligt :) det finns en uppsjö av avgas därute, jag köpte vanguard till min 335:a fr usa och det låter grymt på min bil....vill du ha koll på läget så rekommenderar jag dig att gå in på detta forum Länk där hittar du denna underkategori längre ner gällande försäljning via forumsponsorerna....Länk har köpt alla grejer fr e90 till min bil, funkar helt perfekt! | |
|
Jag har eventuellt ett eisenmann på gång, men får se hur jag gör. Det lät väldigt bra vad jag hört på tidigare bilar. Kul med lite mer ljud i grejerna eller hur? :) |
|
| jwo>> yes :) och med v8 i kärran är det ett måste att lätta lite på restriktionerna med nytt avgas för att väcka mullret till liv.... | |
|
Jag fick höra igår att modellen race låter för mycket på motorväg osv. så han hade bytt till modellen sport istället. Dånar det verkligen så mycket i kupén om man sätter på race? Vad ligger ett system på i pris ungefär? köper man bara slutdämparen? |
|
| yes slutdämparen men man kan köpa till mellanrören oxå tror jag och dom tar bort bakre kattarna....här har du länken till den största åf på eisenmann i sverige Länk köpt av dom tidigare när jag hade e46 m3:an...bra killar! :) | |
| här är länken direkt till produkterna Länk som du ser så kan du köpa till mellanrör.... | |
|
Har handlat från xerius-racing.se ett antal ggr själv, suveräna att ha att göra med! Ang ljudnivån så hade jag valt Race alla dagar i veckan. Sport låter tamt i jämförelse.. |
|
| Kanske något för dig?Länk | |
|
Beställer man nytt hos xerius-racing så kostar systemet, Rostfritt 4x83mm 16.995,00 kr inkl.moms Anslutningsrör 4.395,00 kr inkl.moms Det gäller sportvarianten, Tack för tipset om annonsen, tar kontakt med säljaren. / Johan |
|
|
Grattis Johan ! Du har en grymt läcker bil ! Har själv en maxad 335 coupe sen 2 år, snarlik din, och är jättenöjd med komfort, utseende, prestanda och kvalite men sneglar på M3'an främst för V8 ljudet. Saknar mullret från mina tidigare chevy small & big block bilar. Har lyssnat massor på nätet på olika avgassystem och blir ju tyvärr en kompromiss mellan besiktningskrav och upplevelse. Vore av stor betydelse att få höra ett Eisenmann Race i verkligheten. Det systemet är annars hittills nr 1 hos mig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.