|
|
|
|---|---|
|
Jag bara undrar om någon här vet om det är någon slags inställning som gör att rutorna åker ner av sig själva när bilen blir mycket varm? När den är parkerad och låst då. Har råkat ut för det ett antal gånger nu i sommar..! Går ju inte att lämna den obevakad direkt. Det skulle lika gärna kunna vara ett fel som bara min bil har, jag skulle inte bli förvånad. Tacksam för svar iallafall. :) | |
|
Den funktionen finns inte.. än :) Åker rutorna ner direkt när du låser (isf. har du nog komfortöppning) så kan det vara så enkelt som fel på knappen på fjärren. Eller låser du bilen, kommer tillbaka 1h senare, då med öppna rutor? Mvh Patrik ___ B M W |
|
|
Komfortöppning/stängning. Tryck in låsknappen och håll den intryckt = låsning/larmning+ev. öppna rutor stängs. Tryck in upplåsningsknappen = avlarmning/upplåsning+alla rutor öppnas. Brukar själv stå o luta mig mod diskbänken i köket med nyckeln i fickan och låsa upp samt öppna alla rutor då bilen står för nära. Man visar ju då för ev. tjuvar att det är öppet. Inge bra vid snöstorm heller... När detta inträffar, är bilen upplåst också? |
|
|
Samma problem här :-) Bilen i princip parkerad direkt utanför väggen vid jobbet. Det har hänt mer än en gång att bilen varit totalt exponerad. Man får tänka på att lägga ifrån sig nyckeln. mvh/ Anders |
|
|
Ja fick samtal från polisen en tidig morgon för ett par år sedan där dom tyckte de var lite synd att min bil stod med nervevade rutor i spöregn. Tack o lov att man hade skinn i den bilen. AC:n på i den goa sommarvärmen tog bort fukten på några dagar. Hade antagligen åkt ner på kvällen när ja satt vid datorn med nycklarna i fickan ;) |
|
| En bekant lämnade sin 525d Touring kvar på jobbet över en helg då han lånade en liten lastbil. Alla rutor nere och blötsnö :) | |
| Efter att varit med om det 1 gång själv, sätt grannen få fylld bilen med snö i vintras och läst om era erfarenheter åkte jag till BMW handlaren i går. Köpte nyckeletui, som skyddar knapparna, så nu kommer man inte åt dom när nyckeln ligger kvar i fickan. | |
| Hejsan.. Funderar ifall detta "fönsterstyrning" med nyckeln även är möjligt på E36? Eller är det så pass nytt att det började med E46? | |
|
Gammal tråd men möjligheten att programmera in automatisk låsning om man låst upp men ej öppnat en dörr bör utnyttjas. Har flera gånger råkat låsa upp men då låser den sig igen efter en minut. Undras om den drar upp rutorna också? Får testa om det visar sig att jag har funktionen med nedhissning av rutorna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.