|
|
|
|---|---|
| Va brukar eran oljetemp ligga på vid en stunds körning? | |
|
lite olika beroende på körning men den ligger runt 100 iaf. Har jag kört lugnt så ligger det strax under men om jag gasat så kan de ligga en liten bit över. var ligger ditt? En annan sak när jag ändå är här, vad tycker du om denna? Jag tycker priset är lite väl högt eller? Min polare vill köpa den... Länk |
|
| Normalt ligger oljan på runt 100-110 grader när bilen är varmkörd, om man inte luskör för då ligger den kanske på 90 grader. Vid hårdkörning är den snabbt uppe i 120 grader men stannar där genom att den externa oljekylaren öppnar då. Max temp var nästan 125 grader förra året på Ringen i mycket hög värme. I år har jag inte varit över 120 grader trots hård körning i upp till 33.5 grader inklusive körning på Ringen som också skedde i nästan 30+. Alla dessa siffror skulle kanske vara ganska höga för många andra bilar men är helt normal för 335. 355ans kylsystem styrs t.ex. beroende på belastning och vid lungn körning kan vattentemperaturen gå upp till +104 grader innan fläkten startar om jag minns rätt. | |
| Tackar även jag för denna infon och helt klart är det så att tempen är lite högre på 335an. R1000, har du behövt byta koppling någon gång eller känner du att kopplingen är sliten? Min fungerar fint men det hörs ett litet knarr precis i början när man trycker ner den, vet du vad det kan vara? Behöver man smärja pedalen lite eller? | |
| Tack för svaren. Tycker min blir ganska varm rätt fort ligger runt 110-115 grader för de mesta och då kör jag inte speciellt hårt. Ibland kan den nästan gå upp på 120 grader. Dax att göra en felsökning på den? | |
|
När jag va nere och körde på Autobahn nu i sommar så låg tempen på max 125 grader vid hård vänsterfil körning och min bil är inte orginal nu. På Mantorp förra året gick den dock väldigt lätt upp till 135grader efter 6-8 hårda varv och då va bilen helt orginal... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.