|
|
|
|---|---|
|
Nu finns en provkörning av BMW 330d touring på Länk Mycket nöje! //AutoPower.se | |
| grym bil :D | |
|
Det står att grundkonstruktionen är 5 år i artikeln. Jag har läst någonstans att E92 var en helt ny bil när den kom 07, och att sedan faceliften av E90 och E91 bygger på E92:an. Någon som kan bekräfta detta?? |
|
Söderholm |
E90 är ju sedanmodellen och E91 Touring. De lanserades 2004/2005. Sedan följde coupén och cabben, E92 resp E93 som bygger på grundkonstruktionen för E90. Faceliften utfördes först på E90/E91 och senare på E92/E93, faceliftarna skiljer sig också lite grann åt. Minns du var någonstans du läste det? Verkar skumt men det finns kanske någon mer upplyst i ämnet som kan berika oss med ett svar...? |
|
Märks åldern mest på att bilen har konventionell handbroms när konkurrenterna har elektronisk? Vem vill ha elektronisk handbroms, har vi blivit så förbannat klena att vi inte orkar dra upp handbromsen? Kan förstå att 7-serien utrustas med sånt, men snälla BMW - låt 3-serien förbli det den alltid har varit, förarens bil. Sedan så nämner han ett trångt baksäte. Kan inte säga att jag upplever det så trångt, trots att barnstolen huserar där. Kan bara tillägga att jag åkte in till affären för att få hjälp med monteringen av barnstolen, en månad efter att jag fick hjälp att klämma in den i A6-an. Kärringen ser förebrående på mig - Det här är ingen barnbil! Nej, säger jag, det här är en pappabil, svarar jag! Är det din V70 där framme, frågar jag. Ni skulle bara sett hennes blick! Muhahaha... Vorsprung durch freude am fahren |
|
Söderholm |
Nej i de flesta fall är en vanlig konventionell handbroms att föredra, precis som en hederlig nyckel är ovanligt numera eftersom många bilar har en nyckeldosa och startknapp. Jag säger inte att jag föredrar elektronisk handbroms men hade 3-serien varit en ny konstruktion hade den förmodligen haft elektronisk (se på F10). Ang baksätet, visst finns det tillräckligt med utrymme, inga tvivel om den saken. Men lika rymligt som i A4 B8 är det helt enkelt inte. |
| Jag minns inte var det var.. | |
|
Frågan är om det (baksätet) behöver vara större än vad det är nu. Jag har haft E30, 36 och 46 och jämfört med dessa är en E90 riktigt vuxen bil numera. Fast, det är klart, jämfört med min föregående bil, A6, är den rätt liten. Men mysig som bara den. Vorsprung durch freude am fahren |
|
| Har precis kört runt i Europa, ca 400mil, på varierande väg-typer. Allt från stadskörning - 50km/h till autobahn - 160km/h. Mycket stor del av körningen var antingen stadskörning eller autobahn. Bilen hade dragit 0.65l/mil när vi kom hem (två personer med relativt lite packning). Mycket nöjd. | |
|
Bara i 160km/h på Autobahn?!? Boldly goes where no BMW has gone before |
|
|
Jag kom precis hem ifrån en liknande tur. Jag körde totalt 685 mil, varav ca. 150 mil var runt omkring vårt hus i södra Frankrike, dvs. mkt backar och småvägar med en hel del gas/broms om vartannat. Min hastighet varierade mellan 0 km/h (stau vid Kasselbackarna på vägen hem) och ca. 210 km/h (på Autobahn). Snittet slutade på 0,69 l/mil, och då var bilen fylld till max både på vägen ner och på vägen hem. Klart godkänt! Och varför skriver jag det i den här tråden?! Jo, för att påvisa att det inte skiljer så mycket i förbrukning mellan 325d och 330d. Nu vet inte jag om NickBurns har automatlåda eller ej, men jag gissar på det :) Mvh/ Niclas |
|
| Heheheh...det gick snabbare en så vid väldigt korta tillfällen (maxade 240km/h, och det fans mer och ge :-). Men med grymt mycket trafik så är "fri fart" tyvärr inte något man kan utnyttja i någon större utsträckning, om man inte vill ligga och tok köra med "kamikaze-tyskarna", såklart. 160km/h gick ganska bra under längre sträcker. Dessutom så är autobahn i väldigt dåligt skick på många sträckor (främst i gamla väst) och inbjuder inte till att köra över 140km/h utan njurbälte och tandskydd. Tråkigt men sant! | |
|
Nu ska jag inte vara sådan men Autopowers provkörningar är oläsliga... Jag älskar BMW över allt annat men allt... Jag trycker ner gaspedalen och trycks ner i sätet-journalistiken känns som en sjuåring har skrivt. Bättring!!! |
|
| jag gillar reportagen väldigt mcyket men saknar ltie videoklipp :P | |
|
Om man bor i södra delen av landet kanske man tycker att elektronisk handbroms är cool cool ascool. Bor man i norra delen av landet kan en mekanisk handbroms vara skillnaden mellan att hamna i snödrivan eller att inte hamna där. Med en elektronisk handbroms hamnar man garanterat där om man försöker rädda en situation när man kommer för fort in i en korsning på vintern Dessutom är det roligt roligt roligt på vintern att använda handbromsen men det förstår väl inte folk som bara kör på söndersaltade vägar och som inte klarar av att köra där de "riktiga männen bor" *L* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.