|
|
|
|---|---|
|
Har återigen problem med bromsarna på min E24 1986. Bromsarna bygger tryck under körning som systemet inte släpper tillbaka ooch efter ett tag nyper de på alla fyra hjulen´så att man inte kommer längre ens med full gas. Har mig veterligen testat det mesta. - Har en huvudbromscylinder som jag testat att byta med - Har bytt till ny bomb - Har en ABS kontrollenhet som jag testat att byta med - Har ett hydralaggregat som jag testat att skifta med - Har bytt samtliga 6 bromsslangar till sprillans nya. Ideer mottages mer än gärna, jag är åksugen;-) Mvh, Per-Magnus Mvh, Per-Magnus | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Farsan min hade samma problem med sin E9:a med bromssystem fråen E24 (dock utan ABS) Vi sökte fel under en längre tid på hans kärra, samma problem uppstod, dvs att den byggde tryck på samtliga bromsar och sedermera blev tvärnit på alla fyra. Blev även problem att lufta bromsarna vid oljebyte, vilket gjorde att vi fick vacumsuga upp bromsvätska bakvägen via oken. Efter byte av bomb och huvudcylinder utan bättring, konstaterades att bromsförstärkaren var helslut i packboxarna + att tappen var en aning krökt. Dessa byttes och har fungerat klockrent sedan dess. Mvh Patrik |
|
Hej hej Hade lite problem med mina bromsar för ett tag sedan på min -83 635 csi. nu var det inte samma fel men jag köpte en bromsförstärkare och efter en massa felsökande så fixades problemet och nu har jag kvar bromsförstärkaren. det var inte lätt att få tag på en så, om du skulle behöva och den passar så finns det en till salu. Lämnade in min pärla till GW Engineering i Bagarmossen i Stockholm... Gryyyyyyyyym snubbe. Rekommenderar varmt... Han kan allt om BMW. Old school. Lycka till.... |
|
|
Patrik: Jag har samma problem med min som det du beskriver. Vilka packboxar bytte ni? Hur märker man att bromsbomben är kass? Varför vänta? Hur länge kommer du att leva? |
|
|
Jag tror att mitt problem är löst med hjälp av justering av tappen i bromsförstärkaren. Den var för "intryckt" i sitt viloläge. Mvh, Per-Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.