|
|
|
|---|---|
|
Min hustru kom tillbaka från Bilprovningen med ett påpekande att "det var något med sekundärventilationen" och att besiktningskillen sagt att det är inte helt ovanligt på BMW. Blev faktiskt ställd då jag aldrig hört nått om detta och framför allt inte begriper vad i hela friden "sekundärventilation" är. Någon som har koll? Bilen är en 320i E46, mod 04. ---- BMW CS #6212 | |
|
Fick du en tvåa på det? Mvh |
|
|
Sekundärventilation är den svarta burken som sitter fastskruvad i höger innerskärm fram, över grenrören på bilar nyare än -02. som jag förstått det så blåser den in luft vid varmkörningsfasen av kall motor. min visade oxå fel vid felkodsavläsning och då visade det sig att matningskabeln i underkant på den runda svarta burken lossnat, stoppat dit kabeln och nu funkar den igen. ska även sitta ett filter i burken som kan sätta igen... /Ronny Helst på tvären.... Är drabbad av galna bilsjukan enligt min fru..... |
|
|
Dom läser ju av felkoderna numer på bilar från och med -02 vill jag minnas och felminnet måste vara tomt, annars leder det till anmärkning vad jag hört. Helst på tvären.... Är drabbad av galna bilsjukan enligt min fru..... |
|
|
Tack för tipsen! Skall ut å gräva i motorrummet... Besiktningsmannen var kanske snäll, men han bara påpekade det hela - inget noterades skriftligt. ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.