|
|
|
|---|---|
|
Så har man kommit så långt bort på semesterresan som vi ska och då börjar bilen strula. Symptomen är som rubriken beskriver, motorn känns orkeslös, men inte hela tiden, utan lite nu och då samt att den tjuvstoppar lätt vid start. Perfekt läge för att starta hemresan med husvagnen från Lund upp till Piteå idag. Någon som har tips på kunnig person som kanske kan hjälpa till utan att länsa hela semesterkassan? Mvh Ulf | |
|
tur = kamgivare, vevaxelgivare. Ca: 1000-lappen /st på BMW. Bytt på någon timme om du gör det själv. otur = rasad katalysator, men jag gissar på någon av givarna. /Johan |
|
|
Kan vevaxel-, kamaxelgivare ge fel som kommer och går? Det verkar som att symptomen kommer med varm motor. Kan LMM vara ett tänkbart alternativ? Sedan problemen uppstod har det även hänt att jag fått köra ett tag på startmotorn innan bilen startat alternativt att bilen startat direkt, men sedan dött på en gång. |
|
|
Kan man utläsa felkoder för dessa komponenter med felkodläsare? Detta är första gången jag reser iväg med väldigt lite verktyg, och definitivt sista. :-) |
|
|
Då gissar jag på vevgivaren. Har haft exakt samma problem, men bytt mina givare. Vevgivaren beter sig så när motorn blir varm. Känner igen det exakt. Och ja, det kan komma och gå. /Johan |
|
|
Nu har jag varit förbi hos Jarls i Helsingborg och läst ut felkod. Det visade sig vara kamaxelgivare på insugsidan. Blev ett besök på BMW för att handla givare och Biltema för att handla verktyg, så nu ska jag bara hitta en bra rastplats för husvagnsekipaget ikväll och byta givaren så får man hoppas på en fortsatt resa utan nya problem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.