|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köra mina 19"are till vinterdäcken, och är då sugen på BBS CH-R i 20" till sommaren. ÄR dock inte alls lika intresserad av att sänka bilen, och undrar då hur det skulle se ut med 20"are på en osänkt M3 e90? ngn som vet, har sett, eller kanske lyckas hitta bilder på det (vilket jag inte gjort :()... Tyvär är ju bilen liiiite för hög original, men har tröttnat på att köra med hjärtat i halsgroppen efter flertalet sänkta bilar sedan tidigare... Börjar kanske bli gammal :S | |
|
Så här kommer det att se ut... Länk Eller så... Länk |
|
|
Vintern är ju förstås rätt illa på vintern men ja upplever stora skillnad mellan bilar o bilar. Jag har haft flertalet E30:is vilka alltid skapat mig problem på både sommar o vinter. Mina E39:or ja ja dock aldrig haft några som helsta problem med. Ja vet inte hur en E90 är under magen så att säga men överhänget är ju kort så fronten bör väl inte vara några problem. Min M5:a kör ja förvisso bara på sommaren o ja tycker den är väldigt låg. Länk Jag kan inte köra över en stående snusdosa men det har aldrig skrapat i nånstans. Min 530 körde ja på vintern helt utan problem.. lite snösträngar som tog i lite i bland men inget allvarligt. Nu var ju inte den riktigt lika låg som M5:an är men inte långt i från: Länk |
|
| Alla E90 borde vara täckta under, det är min iallafall, hela underreden är täckt med kåpa hela vägen. Så var det inte på mina tidigare BMW. | |
| Det där med plast kåpa under bilar är ett helvete av fler anledningar. Först är det jobbigt när man ska in och skruva att behöva slita bort skiten sen samlas det massa grus som skaver mot plåten och tar sig igenom underredsmassan. detta resulterar senare i rost. Tack och lov är BMW:s skydd bra mycket bättre en MB som har rejäla problem med detta. | |
|
hej, ok, tack för alla svar. Som jag nämnt så är inte sänkning att diskutera, och som bilen är nu så kommer den fungera alldeles ypperligt för min "vinterkörning"... har som sagt tidigare kört flertalet sänkta bilar, och dessa har haft låååångt främre överhäng så jag är van vid hur man ska handskas med bilen vid olika mindre fördelaktiga lägen... sker liksom per automatik. Dock så kvarstår ju frågan hur det kommer se ut med 20"are på en osänkt -dvs original- M3 E90. De 2 bilder som länkas till är ju inte helt rättvisande, även om man kunde hoppas på att resultatet skulle bli som den översta svarta e92an som är PSad (antar jag)... för original höjd verkar den ju inte ha. fälgen jag är sugen på är BBS CH-R om det gör ngn skillnad, troligen i helsilver. Vad tror ni om det? Riksen finns ju att det blir fel utan säkning... Med original fälgar så är ju bilen fortfarande original, men när man börjar byta fälgar, så ska ju bilen helst sänkas för att bibehålla helhetsintrycket. |
|
|
Passar denna storleken till min e92? ET35 8,5 fram ET40 9,5 bak Det är BBS Challenge, tänkte ha dom som vinterhjul. / Johan |
|
|
Nej, du bör ligga runt ET 25 på både fram och bak. BMWs egna fälgar är ET20 18*8 för vintern... |
|
|
Ok kanon, tack så mycket! / Johan |
|
| inte för att vara sån men ska man verkligen vinterköra m3e90? det hade nog inte jag gjort iallafall. =D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.