AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.262

e39 m5 - Verkar inte få bränsle, vild gissning.

Visa användare
37
Spiritshroud
e39 m5 - 00
e34 520 - 93
Tjosan! min e39 m5:a som gått 14800 mil började igår efter ca 10 mil relativt gasglad körning tappa effekt och hacka sig fram, upplevdes som att den inte fick nog med bränsle.

Någon mer som skulle tippa på bränslepumpen? Den har ju trots allt gått en bit.
Hade det problemet för inte mindre än 1 månad sen.. bytte pump och nu är allt ok. Vid dom milen brukar den ge sig. Du kan ta upp pumpen och skaka liv i den för att se ifall bilen går bra ett par mil till. När min "dog" första gången plocka jag ur den och drog in 50-56 i pumpen och sen gick den 300 mil till.
Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

Om den bryter vid högre varv, kan det också vara luftmassemätarna. På min kändes det som tändningsfel. Fick felkod.
Visa användare
37
Spiritshroud
e39 m5 - 00
e34 520 - 93
Nej den bryter mer eller mindre konstant, först bara vid gaspådrag.. senare haltade den sig fram o orkade knappt varva överhuvudtaget ska kolla reläet till bränslepumpen när jag kommer hem igen till helgen. Slutade med att den fick bogseras hem med svansen mellan benen.

Prövade även att koppla ur LMM & även att rengöra dem lite, men gav ingen skillnad.
Jag fick också bogsera någon gång innan jag bet i det sura äpplet och köpte den där förbaskade OEM pumpen för dryga 4000kr. testade även som du att byta relä först men utan resultat.
Jo om du bor i Stockholms trakten skulle jag kunna kolla om det är samma symtom som jag hade. Det är ju som sagt svårt att beskriva med ord.
Visa användare
37
Spiritshroud
e39 m5 - 00
e34 520 - 93
Nu under veckan jag inte har vart hemma, har pappa vart där o petat på bilen, tydligen pumpar bränslepumpen bränsle iaf, provade med en slang ner i en dunk.

Nu har han förvisso vart o lossat på reläen bak i bilen och möjligvis inte sätt dit dem i rätt ordning igen. Så möjligt att han har sätt helt relä till pump o trasigt någon annan stanns! Några andra tips o möjligheter?
Visa användare
37
Spiritshroud
e39 m5 - 00
e34 520 - 93
blir felkodsläsning på Fredag, men skulle det kunna vara tändstiften ?
Att pumpen hivar ur sig bränsle betyder inte att den är hel. Min gjorde också det fast bilen var helt död...ja eller gick att starta och dog efter 3-5sec. Den ger bara inte tillräckligt tryck.
Visa användare
37
Spiritshroud
e39 m5 - 00
e34 520 - 93
Nej tydligen helt rätt där Decerto! :) hade ur den idag o provkörde den , knacka lite på den, polvände, körde med belastning (vek slangen.) Helt plötsligt pumpade den på som fan, så monterade in den i bilen igen o bilen går som en klocka igen!

Åker dock i 520:en till BMW o hämtar ut en ny imorgon.
Visa användare
37
Spiritshroud
e39 m5 - 00
e34 520 - 93
Eller skippar nog att åkat till BMW o hämta en, 4125:- känns som om det går hitta en billigare på nätet! tips?
Tjena! Jag byte bränslepump nyligt på min M5:a letade runt på nätet men kunde inte hitta något vettigt.
Åkte till BMW och köpte en ny för 4300:- tyvärr så var inte det felet på min bil:-( det var en kamaxelgivare som hade gett upp.
Visa användare
37
Spiritshroud
e39 m5 - 00
e34 520 - 93
Länk där beställde jag min pump nu. typ 159 euro, 20 euro
frakt lr nått sånt!

Har vart ute o kört lite med den gamla pumpen idag, går perfekt men vill inte riktigt hamna i sitsen igen så känns lika bra att få den utbytt.

Förövrigt vilket jävla skönt v8 muller man får inne i bilen utan baksäte monterat, men säkerligen tröttnat på det när lagomt tills pumpen kommer! :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.