AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
930

Värdering Z3 -99

Tjo. vad är vettigt att betala för en Z3 -99? Det är en 2,8, Hellrot ca. 4000 mil, elcab, elstolar (Sport) Svart skinn, Ac, M-paket. Kanonfin med två äldre ägare, och full historik. Import -03.

Ingen koll alls på dessa, så är tacksam för lite feedback.

MVH Jocke.
Alltså denna det handlar om...

Länk
80K
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Blir nog svårt att pruta ner den bilen till 80K.... om allt stämmer och den är i fint skick så tror jag att den är värd runt 100-110K

Begärt pris 140K känns lite saftigt....
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja, värdesättar man en lågmilad Z3 2,8 cab så kanske den kan anses vara värd kring utsatt pris minus sedvanligt prutande(om man hittar anledningar att pruta på denna till synes fina Z3).

Inte billigaste Z3 2,8.an till salu, men 4000mil höjer naturligtvis värdet från den "ordinarie 10000milaren" som ligger ute kring "hundringen" + - 10% ca.

Mvh Janne.
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Jag tycker allmänt att priserna (annonserade priser) ligger skyhögt på Z3. Vad är det för speciellt med dem liksom??
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Det speciella med dom är nog att dom oftast har ägts av entusiaster som vårdar sina bilar bra. Den Z3 Coupe som jag hade var riktigt fin och om man gämför den med många dussin bilar från 98 så är det inte många som håller samma skick. Ingen vinterkörning, sparsamma mil osv...

turbo4ever: Kan du motivera din låga värdering på nåt sätt?
Ja, nog känns det som priserna på Z3 är ganska tilltagna... Men runt 110-115 tycker jag den kan vara värd. Men det verkar som att dom flesta inte "springer iväg" direkt.

Det är ju trots allt en relativt gammal bil med smalt användningsområde.

80k? Det var väl ganska taget ur luften...

MVH Jocke.
Är det en fräsch lågmilad enusiastbil man söker så är det självklart värt att betala lite extra för detta. En sån bil ska såklart kosta mer än det exemplar som är bruks/vinterkört och med höga mil. Vet inget om den aktuella bilen men skulle kunna tänka mig att den inte är totalt fel prissatt för den som letar efter en bil i det skicket som den borde vara i. Men begärt pris är ju självklart ett utgångspris... Kolla gärna prisbilden på mobile.de på liknande objekt så ser du att nivån är ungefär densamma där.
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Jag gillar låg milare tex och självklart då att servicar o dylikt ät korrekt gjorda.

Så om jag var ute efter en Z:a så skulle jag defenitivt kunna tänka mig betala lite mer för ett fint ex.
Jag hade en z3-98 1.9l som jag sålde 2002 för 150k. Då känns 140k för en -99 mycket även om det är en större motor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.