|
|
|
|---|---|
|
tja. kör på metallen den yttersta kanten 1cm nu.... ena klossen är helt slut typ. kollade upp motornord och hittade allt fram för 1.165kr sedan har de special för 5.240kr med allt. bmw tar ca 2800kr för originalkit. vilket skulle ni köpt? någon som har något av motornords prylar? BMW ownz | |
|
Inte av just motornord då..men jag köpte min bromsar här Länk och är supernöjd med dom. Är OEM nummer på dom,alltså motsvarande original. Prisnivån är den samma som motornord. Skulle inte köpa original då det ofta är samma tillverkare bakom. |
|
|
just snyggt. enda form av kortbetalning de har eller? Länk BMW ownz |
|
|
vad skall bilen användas till är väl en avgörande fråga att börja med att reda ut. Racebromsar på pendlarbil känns helt fel Biltemagrejor på Racebil känns lika fel Vad är av vikt? Bra bromsar Billigt pris Lång hållbarhet Tyst och ej dammande svara på detta så tror jag det blir lättare att hjälpa dig. Johan S Ordf.BMWC CS Sektion SYD Länk NS 8.29 |
|
|
okej. har kört med belägg från bmw själva som utförde senaste Kompletta bytet som finns dokumenterat 2005. bytte sen skivor till biltema 1 år innan de blev för skeva. sen fick jag slitsade skivor som jag nu förstört på grund av järn mot järn.......... allt har väll fungerat väldigt bra tills de spruckit eller slagit sig. antar att jag inte kör in dem som man ska. samt stannar och tar en kafferast när bromsarna är ordentligt heta.... :/ är annars nöjd med bromsverkan och damm och ljud. har kastat snart 20tusen på bilen i sommar så är inte så sugen att betala 5till om de inte är ordentliga grejer. körstil är väll blandat. lite rally blir det mellanåt. BMW ownz |
|
| Vad är det som är problemet med den kortbetalningen? | |
|
alla har inte VISA-kort.. jag beställde oxå allting från waarwest.. jag betalade inte med visa då iaf.. lång leveranstid var det men kvaliten på prylarna var det inget fel på.. köpte skivor och belägg runt om förra året.. kollade på främre beläggen igår och dom har inte slitits något alls ser det ut som.. skivan hade dock blivit lite spårig, med betoning på lite.. |
|
|
om leveranstiden endå är rätt lång väntar jag på motornord ska öppna igen 2 aug och beställer de billigaste. återstår väll att se hur länge de håller. någon på forumet ska väll inom snar framtid veta vad de bromsarna går för. BMW ownz |
|
|
Aha,de var det du syfta på ang betalningen... Är väl inga som helst konstigheter att man endast tar dessa 2 kort?! Hur som helst....köper du dom från motornord eller waarwest har nog igen större betydelse vad det gäller kvalité (antar ja) vet bara att waarwest kör med bra märken. När jag beställde fick jag mina på 3 dagar iaf. |
|
|
Jag hade kört med original skivor, dom håller väldigt hög kvalitet, sedan hade jag köpt belägg lite efter vad bilen skall användas till. Stoptech från www.peansweden.com är ett vettigt och prisvärt alternativ till original om man vill ha lite bättre värmetålighet. Nu har jag inte fokuserat på priset utan tittat på vettiga saker till vettiga pengar. I slutändan blir det inte billigt med skräp tyvärr det har jag lärt mig den hårda vägen :-) Johan S Ordf.BMWC CS Sektion SYD Länk NS 8.29 |
|
|
har motornords skiva och klossar på vä fram nu. tog 1 timme att rengöra och smörja "skenorna" i oket. kört ca 7 mil lungt. man känner att bilen drar vänster när man bromsar nu och pedalen är helt annan. inga skrik-ljud eller annat än så länge. får den andra skivan nästa eller näst, nästa vecka (ingen panik för mig att byta då de inte skrapar i skivan än) då de säljer mycket av dessa enligt säljaren och var nu slut på lagret. en sak till som va lite konstig är att det står på skivan stansat att den är tillverkat i tyskland och har en följd med nummer och annat. så måste vara original som mycket annat de säljer? BMW ownz |
|
|
Varför montera 1 skiva?? Bromsar skall alltid bytas axelvis. Så skulle inte jag gjort iaf... |
|
|
jo men nu var den gamla skivan helt uppsollad och inge klossar kvar alls typ... mm kvar innan klossarna stuckit och nitat hjulet. sen va skivan skev och de skrapade i hela tiden er varv... på andra sidan har jag ju ingen skiva till än och finns 2mm kvar av klossarna. inte panik att byta den så jag väntar på den skivan ska komma hem. BMW ownz |
|
| peansweden.com | |
|
EBC sortiment med RedStuff belägg, helt outstanding!! "Riktiga män kör diesel" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.