|
|
|
|---|---|
|
Det är så att min fjärrkontroll till m5 har slutat att fungera. låste upp bilen med fjärrisen åkte ca en timme och sedan går det inte att låsa bilen med den, utan man måste använda gamla hederliga dörrlåset. Det händer inget alls när man trycker på någon av de tre knapparna. Det är en M5 00 så den ska ju laddas upp automatiskt i tändningslåset. Har ej hunnit att prova med andra nyckeln då den är på annan ort. Har aldrig tidigare haft problem med någon av nycklarna de 2 åren jag haft bilen. Förslag vad som kan ha hänt? Vad kostar ny nyckel hos BMW om det visar sig att det är den som lagt av. /Kim | |
| Vet tyvärr inte vad problemet kan vara men jag vet däremot att en ny nyckel kostar ca 1500 kr på bmw. Iaf när jag köpte ny till en 528:a jag hade då. Ganska stort "huvud" på nyckeln med 3 knappar! =) | |
|
1500 var inte så farligt=) Kan ju tillägga att bilen går att köra med nyckeln oxå så det är verkar inte vara nått fel på den elektroniken i bilen. Vart sitter själva larmdosan? lästa nått bakom handskfacket? /Kim |
|
fredde 7 |
ibland händer det att nyckeln behöver para ihop sig med bilen igen..är inget stort ingrepp..kommer inte håg hur man gjorde, kolla gör det själv guiden här på autopower,borde finnas där. |
|
Nu har jag fått ordning på det hela=) Var bara att initiera om nyckeln men det var lite annorlunda än det som stod i mektips på e39. Man skulle bara in med nyckeln vrida till läge 1 inte 2 sen ut med nyckeln direkt o hålla in öppna medans man trycker på stäng 3ggr. Tack för alla svar =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.