|
|
|
|---|---|
|
Hej Har inte lyckats få ut från tafikstyrelsens helpdesk vad är det jag skall skicka in tillsammans med ursprungskontrollen. Har fått från förra ägaren följande: - Zulassungsbeskdeinigung del 1 and del 2 - EG ubereinstigsbesdeininung Skall båda sända med? måste original skickas? måste kvittot skickas? Om det är original som skall sändas: vad skall jag ha för papper med med när jag framför fordon under dem 12 dagar dem säger att det tar dem att avluta processen med ursprungskontrollen? kan eventuellt behöva köra bilen i Danmark under det tiden | |
|
På denna länken hittar du i princip alla svar du behöver, Länk // Mvh Andreas |
|
| Tack Tsaros: följdfråga: Vad är en Biref i forhållande till dem dokument jag nämnde ovan? | |
| menade : brief | |
|
Både del 1 och 2 av Zulassungsbescheinigung i Orginal ska skickas in, det är Briefet. Om du har köpt dig en diesel så brukar det löna sig att skicka med ditt CoC papper om du fick något sådant med köpet. // Mvh Andreas |
|
|
Antar att du med CoC menar confirmation of conformity. jo det fick jag. En sak jag tänkte på när jag räknar på importkostnaden som inte näms någonstans i andra trådar där folk sammanräknar det: skall inte skottningspremien på 1500 betalas på importerade bilar förutom ursprungskontroll agviften på 700, importbesiktningen på 1500 framrtida skatten och försäkringar? En anna sak jag undrar är : om jag skickar samtliga handlingar som del1 och 2 av brief så kan jag under dessa 7 dagar under vilka jag har rätt att köra bilen på tyska export plåtar efter det att jag tagit in den till Sverige får inte åka ut ur landet igen för då har jag inga fordonshandligar kvar. stämmer det eller finns det "work around" utan att behöva söka svenska tillfälliga plåtar? |
|
|
Någon skrotningsavgift har vi inte längre så det slipper vi betala. Det jag betalade i början på året om jag inte missminner mig helt var följande; Ursprungskontroll registreringsbesiktning vägning vanlig besiktning Skatten och försäkringen tillkommer, men det gör den ju på alla andra bilar med, fast kanske inte samtidigt i alla lägen. Personligen så hade jag inte kört bilen en meter efter det att papperna är inskickade, då har du inte längre något bevis för att bilen är din, och jag kan föreställa mig hur bra det kommer gå vid en eventuell olycka utan papper och på importplåtar. // Mvh Andreas |
|
|
Kvittot ska med, kopia räcker. |
|
|
gracias compadres! glad nyhet att skrotningsavgifen är borta. 1500 mindre att punga ut! :-) |
|
|
Precis som det står på transportstyrelsens hemsida. Registreringspapper (2 delar) och ett kopia på kvitto.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.