AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.225

Hastighetsmätare ur funktion e30

sn
2
snoret
320i - 89
Tjena, det börja med att jag skulle byta huvudenheten på stereon men lyckades ej då det såg ut som ett rått bo där bakom.
efter det så dog hastighetsmätaren och varvräknaren samt den lilla klockan som sitter vid radion.
Fick igång varvräknaren och klockan igen. är kopplat via stereon på nåt konstigt sätt ? :S ska det vara så?
Sen undrar jag va det kan vara som har hänt att hastighetsmätaren slutat fungera, det börja ju när jag tog bort stereon och har inte velat hoppa igång sen.
Har ingen aning om vad det kan vara, men känns som om det skulle ha nåt att göra med när jag skulle byta huvudenheten till stereon iaf.
har ni nåt tips? går det nån liten kabel eller så i närheten av stereon som kan ha fått sig en smäll?
Mvh David
Visa användare
161
tuvham
325i Cab -89
528i -11
MB 508 husbil -74
Kolla sladden som sitter bak på differentialen/bakaxelklumpen. Om denna har rostat av, vilket är ett standardfel, slutar hastighets- och varvmätarna att funka.

sn
2
snoret
320i - 89
Okej tackar tackar får ta och titta på det då. men varvräknarn fungerar just nu, men kanske kan vara det ändå?
Hej, inser att jag är lite sent ute men känner mig ändå manad att svara. Kanske hjälper det någon.
Hade exakt samma problem med hastighetsmätaren samt ekonomimätaren efter att jag pillat med huvudenheten.
Hade då lyckats kortsluta något och lösningen var helt enkelt en säkring, nr 12 på 7,5A för att vara exakt.

Mvh Tommy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.