|
|
|
|---|---|
| Hej alla där ute! , har en bmw 523a från 96 ( e39an ) efter jag hade kört ifrån jönköping till skara , utan problem då MEN när jag stannade vid skara så drog tempmätaren iväg. efter väntat till kvällen så fyllde jag på med vatten igen och luftade den, dagen efter körde jag ifrån skara mot örebro och stannade med jämna mellanrum och vattnet fanns kvar ständigt och tempen höll sig klockren i 20milen hem. men när jag kom ner till bilen senare på kvällen så såg jag att vattnet hade sjunkit lite så jag fyllde på med mera och gjorde NYbörjar tappen & fyllde ända upp, men när jag körde var de inge som helst problem utan de kom när jag stannade då spotta den ut allt vatten i princip , kan ju bero på överfyllning men har ni något tipps eller förklaringar varför detta händer? , Mvh Sigge nybörjaren | |
|
Kan vara bökigt att få ur all luft. Finns det luft kvar som expanderar vid uppvärmning så trycker det ut vattnet i expansionskärlet. Kan vara problem med vattenpumpens impeller då du får problem vid stillastående. Kolla även fläktens viskokoppling. Om du tar tag i fläktvingen ska det gå att rotera den med ett tydligt motstånd o den ska inte glappa. Du kan ha större problem om tempen har gått upp för högt vid körning. Topplocket är känsligt på M52 och varmgång är döden. Lukta i expansionskärlet efter avgaslukt. Fara för topp-packningshaveri. |
|
| Finns 100 trådar om detta problem på e39 och ingen kan ge dig ett vettigt svar egentligen för det kan vara lika många orsaker till problemet. Lämna in bilen på verkstad och få den provtryckt, det är garanterat det bästa tips du kan få. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.