|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är sugen på att komplettera min F11 med tillbehöret "Kupevärmare med fjärrkontroll" (tillbehörsnummer 536) men jag har några frågor som kanske någon kan svara på? 1. Kan man ställa in en önskad tidpunkt då bilen skall vara varm en eller flera dagar fram i tiden - ex.vis när bilen står på en flygplatsparkering UTAN motorvärmare? 2. Hur lång tid behöver den för att värma bilen? 3. Hur lång räckvidd har fjärrkontrollen? 4. Är det typ en Webasto eller en egen lösning BMW använder sig av? 5. Hur gör den när den kyler kupen? 6. Hur mycket diesel kräver en "värmning"? Informationen på hemsidan är mycket sparsam... Tack på förhand!! | |
|
Har fått min f10 530 d och den har kupe`värmare som är BMWs egen, dvs den värmer bara kupen som satan, och det snabbt. Ca 10-15 min så har den lätt 25 graden (helt upptinad om de inte är mer än 10cm snö på) . Nya BMW vill inte använda webasto osv säger dom, så det är bara ren komfort, men e grym tycker ja. Avstånd på fjärr e ca 300 m, men dom säger 150 för att vara på säkra sidan. |
|
|
Förbrukning är ca 0,5 l / timmen vid full last. PÅ E60/61 går det tyvärr inte att ställa in datum (dvs flera dagar fram), utan endast klocksalg inom de närmsta 24 timmarna. |
|
|
Tjena! Vet nån kostnaden för en eftermontering av kupévärmaren i en F11? Är det alltså så att den endast värmer kupén, inte motorn? /F |
|
|
Någon som vet om det är exakt samma värmare som eftermonteras (som TS nämner som tillbehörsnr 536), som man får om man beställer från fabrik? Samma funktioner och integrering? Kostnadsfrågan hade varit intressant. |
|
| Det är mara cupe värme med nya F10/11. Och den startar även direkt om du glömt sätta på den, mao värmen kommer direkt | |
| Hur ser fjärren ut till värmaren för F11? Den lilla (men gamla utan kvittens, typ Webasto T70) som 3-serien har nu, eller den stora klumpiga som gällde för E61? | |
| Ingen som har koll på hur fjärren ser ut och om den får startkvittens? | |
|
Verkar fortfarande vara oklart om den verkligen värmen bara kupen.. Var och fråga på BMW i Göteborg och de hävdade att den även värmer motorn. Fjärren är en klump med 3 knappar, 1 för att aktivera kommunikationen med bilen och sedan på och av. Man trycker på knappen för att upprätta kommunikation först och då lyser en grön lampa och sedan på av eller på knappen och då blinkar lampan som kvittens. //Robban |
|
| Aha, lite old school, men då vet du att den går igång alltså. Synd att den ska vara så stor. | |
|
Kupévärmare. Föraren kan stiga in i en skönt uppvärmd bil även när det är kallt ute. Med hjälp av kupévärmaren med bekväm timerfunktion kan kupéutrymmet värmas upp även när motorn inte är igång. Den kan även användas för att hålla rutorna fria från imma och frost. Kupévärmaren styrs och aktiveras med den separata fjärrkontrollen, appen My BMW Remote eller kontrollreglaget för iDrive. Kupévärmaren är ett vattenburet värmeaggregat som drivs av bilens bränslesystem. Även motorn värms upp via kylsystemet. Det minskar bränsleförbrukningen under varmkörningen. Kupévärmaren kan användas under den förinställda inkopplingstiden vid en utomhustemperatur på under 15 °C och genom direkt inkoppling, oavsett temperatur. Förnämligt är att kupén svalkas på sommaren, genom samma tillvägasett som värmare sätts på. |
|
|
E60 finns med två olika fjärrkontroller, en stor som ser ut som en TV-fjärr i princip och sedan en mindre. Vet inte exakt vad som styr, jag har haft båda. Den värmer först vattnet till kupén men detta delas sedan med motorn när den slås på så det finns en uppvärmningseffekt av motorn också. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.