AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
616

Akuta problem! 518i 90, c-lås, torkare+stereo.

pe
2
perra?

518i -90.
740GL -88
mf mf.
Hej, är ny användare här på forumet, men har läst endel trådar och även fått hjälp på så vis att lösa lite problem, nu har dock tjejens bil lagt av igen :( (518i -90 22k mil) så nu är läget litet jobbigt!

Helt plötsligt(bara då och då alltså) lägger bara c-lås, torkare/spolning och stereo av. För att sedan nästa gång man skall använda bilen igen kanske börja fungera...fruktansvärt störande...

Har kollat alla säkringar, de är hela, och även letat efter eventuellt ärg/dålig kontakt, men alla kablar/kontaktstycken jag sett ser ju ut som nya... :( När problemet händer blir stereon helt strömlös, dvs den tappar tex minnet, torkarna går inte i något läge alls, och numer är det även omöjligt att låsa upp framdörrarna inifrån, vilket gjorde att jag ida fick klättra genom baksätet. .. (detta är möjligt tack vare att de bakre c-lås motorerna är kass så de dörrarna låser sig inte om man inte sj trycker ner knappen).

Vad kan jag kolla först? någon som varit med om något liknande.

Bilen är helt standard snik, men har dimljus fram å manuell taklucka..men de spelar kanske mindre roll..
Hoppas på hjälp, vill verkligen inte gå bet på detta då bilen är fräsch och alldeles för fin för skroten.

MVH En frustrerad BMW novis.

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Välkommen, läs denna länk: Länk

Mvh
pe
2
perra?

518i -90.
740GL -88
mf mf.
Tack så mkt för ett bra forum! Tror och hoppas att jag fick löst detta igår. Hittade en tråd här på forumet där en kille med en 525 89 haft precis samma problem!

Säkringen som sitter precis vid batteriets pluspol typ, 80A bladsäkring, som är till torkare, stereo och c-lås..den gamla var helt porös och sprucken =) Tur att man har en reservdelsbil!

Så nu funkar det igen..hoppas de inte lägger av igen bara :P Nu skall jag bara rota tag i 2 c-lås motorer till bakdörrarna då jag märkte att de inte är likadana som de som sitter i framdörrarna (annat "plastöra" på motorns arm) .
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.