|
|
|
|---|---|
|
Tjenare på er!!! Om man monterar dessa saker på bilen vad kan det då ge för ärliga hk??? *Extraktorgrenrör. *256 graders kammar. *Effektavgas. *öppet filter. *75hk kit med nos. Samt att man mappar bilen! Vad ger det? Och vad bör bytas(koppling)? Vad går sönder först? Mvh //Hebbe | |
|
Effekt ökningen Hartge och AC uppger är ca 15-22 hk Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
|
Ok!! Är det med samma typ av modifieringar??? Tycker att det låter lite väl dåligt! Ha D |
|
|
Du kan nog räkna med att denna uppgradering ger dig ca 225 hästar utan lustgasen och med så borde det ju bli ca 300... "It doesen't matter if you win by an inch or a mile, winning is winning" |
|
|
Jag har dom delarna i min motor du beskriver förutom lustgas och mappning. Kör men ett trimchip just nu men jag funderar på om man ska mappa den? Montering av kammarna gjorde ingen skillnad, monteríng av extraktor + kattersättare = lite bättre vrid. Chippet är klart det som gjort mest för effekten. Har hört att en mappning av min motor kan vara att föredra, då den "kanske" får för lite soppa nu med kammarna? Någon här som kan svara på om det ger mycket mer effekt ökning jämfört med ett trimchip (som ju är avsett för en org. motor) eller om jag bara kommer att kasta ännu mer pengar i sjön? Det kostar ju dryga 6tusen....... Iallafall så har jag i dagsläget lagt ut ca 24tusen på trim och det har väll gett en 20hk, max..... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Det är bättre att mappa motorn , då får du ett chips som är precis vad motorn kräver , förutsatt att dom vet vad dom sysslar med Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
325Ci |
Vad kostar en mappning till en m50 motor typ? |
Ace |
Patrik>> Har du lagt 20K på trim och fått ut 20 hk? hmmm låter inget vidare det där . Jag sålde i dagarna ett kompressor kitt till just din motor för 20 k exakt och det ger i alla fal 285hk vid 0.5 bar så nog tycker jag att det låter lite trevligare att lägga pengarna på. ha det bra alla Mvh Ace |
|
Tjenare igen!! Patrik: Jag tror faktiskt att det skulle skillnad om du mappade bilen som sagt så är ju chippet avsett för originalmotorn. 325ci: En mappning kostar ca 6000:-(finns billigare och det finns dyrare) Tror att unichip tog ca 6000:- och den boxen dom sätter i kan du sedan flytta över till nästa bil du köper Bara att dom får ändra värdena i boxen igen! Ace: var det det kittet som var till salu på er hemsida för 34 000:-? Varför sålde ni det så billigt?? Ingen mer som har erfarenheter av dessa modifieringar? Roligt att höra allas åsikter och synpunkter!! Mvh //Hebbe |
|
|
Ace: Har du fler kitt att sälja eller var det bara ett som du hade "över" ? Så här i efter hand så hade jag satsat på kompressor eller turbo istället, jag trodde det skulle ge mer effekt än det gjorde......... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.