|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag funderar på att byta bil snart, har en volvo XC70 idag men längtar tillbaka till bmw då jag haft både 3 o 5 serie innan. Jag funderar på 330d 330xd, 335d touring eller bensinare fr 2006 o framåt, lågmilare. Kanske blir bilen för liten för 2vuxna o 1barn men gillar nog 3 serie bättre än 5serien. Jag har inga erfarenheter av följande bilar och ni som har får gärna kommentera. Det finns som sagt inte så många till salu heller verkar det som på blocket, kanske någon här som tänker sälja? Är det något man bör tänka på när det gäller dessa modeller? vanliga fel mm? Är det någon utrustning man ej bör vara utan på dessa modeller förutom det vanliga? Vad bör man betala för tex en 2007 max 6000mil av ovanstående modeller med standard utrustning? Hur har värde minskningen varit på 3 serien gentemot 5 serie senaste åren? vilken håller bäst? Många frågor men Tacksam för kommentarer. | |
| Tänkte bara kommentera om storleken. Har haft en 320i e46 som är lite mindre än e90. Två barn och två katter med barnvagn och resesäng och packning gick utmärkt. Nu har jag en e61 med resultat att bagageutrymmet är halvfullt jämnt. E61 är onödigt stor, men har andra fördelar :) | |
|
Vi har en tre och en femserie och jag föredrar trean efersom den ger mer körkänsla, trots mindre motor. Men femman är att föredra vid riktiga långkörningar och när man har vuxna i baksätet (Även om treans baksäte förmodligen är lika rymligt som XC70). Så värderar du körkänsla ligger trean bättre till eller om komfort är prioritet så är femman bättre. Båda modellerna har sina fördelar, så ut och testa för att bilda dig din egen uppfattning. **BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
fler kommentarer gärna, vad ni tycker man ska satsa på av de olika modellerna.. Mvh Ola |
|
|
Komfortstol om du köper en femma är inte fel. Att fundera på ang e60/61 är också att gärna kolla på den faceliftade som kom 200703 (om jag inte kommer ihåg fel). Ang motor så upplever jag att det skiljer en hel del mellan 30d och 35d varav den senare sluggar riktigt riktigt bra, men med handen på hjärtat så räcker 30d till (och i många fall mer än så) 35d finns bara med automat. I övrigt så håller jag med det Mats skriver ovan, trean är mer körglad samt att femman gör sig bättre på motorvägen. Vi är två vuxna och två barn och vi väljer alltid femman på längre turer. Dels pga att den rymmer mer men även att komforten är bättre. Lycka till med bilköpet! // Håkan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.