AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.536

Hur ofta impregnera cabben?

Visa användare
29
325cab03
325 cab CI -03
Gjorde det igår, undrar hur ofta man ska göra det, använder Bmw`s egna spray?
Kan passa på att fråga hur ofta man ska smörja skinnstolarna när jag ändå är i farten?
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Caben brukar jag behandla vår/höst.

Lädret varannan månad ungefär. Det tar ju rätt mycket stryk om bilen står ute/används i solen med taket nere, vilket ju är meningen med en cab :-)

Niklas

Fransosen
Visa användare
161
tuvham
325i Cab -89
528i -11
MB 508 husbil -74
Har haft min 325 cab i tio år utan att använda någon impregnering. Den har precis börjat läcka in lite vatten nu i år, vid ena fönstret, när jag tvättar med slang men för övrigt - inga problem whatsoever. Då har den visserligen stått i garage det mesta av tiden men ändå. Cabbar måste bytas då och då i vilket fall, så jag tror du slösar bort din tid.

Hur menar du tuvham att det är onödigt att impregnera caben? Det är ju textil och behöver skyddas. Impregneringen skyddar ju inte bara mot vatten utan mot solen också. Skit som hamnar tvättas bort lättare också. Som att vaxa lacken. Fast det kanske du inte gör heller? :).

Jag tycker man ska vaxa bilen minst 1 gång per år, impregnera minst 1 gång per år samt smöra lädret två gånger per år.
Smörja lädret ska det stå :). Smöra kan ju bli intressant ioförs.
Visa användare
161
tuvham
325i Cab -89
528i -11
MB 508 husbil -74
Min poäng var bara att det inte är ett måste att impregnera cabben. Den blir säkert snyggare och tåligare om man gör det, men den lär hålla i vilket fall.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.