AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
13.347

köp av 530i E60 -att tänka på?

Sida 2 av 2
Du ska absolut göra M-test när du köper privat utan nån garanti.
Beroende på var bilen varit servad (kolla serviceboken) kan man ev. ta kontakt med verstäderna coh se om de har notering om större fel/skador. Tex om den varit servad på bmw så har de register på bilen via reg nr.
Att kolla vilka service som ska göras snart är ett mkt bra tips och om det är några större dyrare så borde du kunna pruta en del.
Jag har komfort och det är som M.A. sa lite extra göttiga med kudde i nacken och svankstöd etc.. finns väl med massage i oxå om jag inte minns fel. Värt att testa ;)
När den sedan är köpt kolla att oljan och filter är bytt, ca 2000 spänn för bara oljan i den kärran. Jag byter ju varje år men det kanske är lite overkill.. Kupéfilter är något som brukar behöva bytas (många struntar i dessa).

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Deska, med kupégfilter menar du vel microfilter?
Har precis köpt sådana, men inte fått tummen ur än att byta. Kostade ca. 900 kr. på BMW.
I-driven säger till när det är dags att byta dessa med.
Bu
11
Bumse-bjorne
535d Touring -05 M-Sport
Jag hade precis som dig en 525 -02 Touring innan denna och på den fick jag felmeddelanden om nivåregleringen när den stått på verkstad en tid och hade taskig kräm på batteriet.
Verar som att det är kortis i batteriet då det inte tar emot laddning men jag vågar inte byta själv då de flesta hävdar att det inte är bra att låta bilen så utan spänning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.