AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.881

Larm som lever sitt egna liv i E34?

Visa användare
171
JonasJ
Alpina B10 BiTurbo -91
BMW 330D -02
Hej

Jag hare en Alpina B10 -91 och den har org larm och ett cargard larm.

Det hela började med att bilen började larma mitt i natten, men bara ibland..
Men nu har det blitt värre, nu kan bilen få för sig att börja blinka när man kör, och jag kan inte förstå vad detta kan va.
Det enda jag kan göra är att dra ut mitt blinkrelä och då slutar det.
När relät är ute funkar fortfarnade mitt carguard så i mina ögon borde det va org larmet som bråkar?
Någon som har någon ide, för mina tankar är slut nu....
Vill slippa lämmna in bilen på bmw och betala 900/tim..

MVH Jonas
Vi
45
Vicious
325iA Touring -09
525i e34 -95
Honda Civic CRX 1.6i-16 -87
Jag antar då att de 2 larmen är helt åtskilda från varanda?
Som du säger så är det förmodligen orginal larmet som strular, borde väl gå att koppla ur det på nåt sätt?
JonasJ, har du kontrollerat brytare och kablar vid huv och baklucka? Det brukar annars vara vanliga fel.

mvh/ Anders
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Börja med o kolla kontakter i låsen,har haft flera e34or som haft glapp i tungorna.Senast så larmade 95an i bland på natten,visade sig att vä kontakt i bakdörr som glappade.Böt den och bilen har varit tyst sen dess.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Vi
45
Vicious
325iA Touring -09
525i e34 -95
Ah jusst det ja, kablaget till bagageluckan brukar ju skadas. Orginal så sitter det ett skydd runt kablaget på vänstersidan. Med tiden så brukar kablarna skadas precis i kanten av det skyddet.
Nr 9 på bild:
Länk
Visa användare
171
JonasJ
Alpina B10 BiTurbo -91
BMW 330D -02
Hej

tack för svar!

Jag är inte säker om dom är separerade, jag gjorde ett test innan i dag och tog ur säkringarna till org larmet (2 st) men lik förbannat får bilden försig att börja blinka när man kör, det som förbryllar mig är att larmet borde inte va aktivt när bilen är igång? altså borde det inte va någon brytare eller kabel fel? eller tänker jag fel nu?

MVH
Jonas
JonasJ:

Jag har haft vissa problem med Carguard larm och startspärr på min Alpina B10. Inte så illa som du beskriver utan mer att bilen inte gått att starta och jag har fått låsa och låsa upp bilen några gånger innan det har gått att få igång bilen. Jag ska lämna in bilen imorgon och få startspärren bortkopplad. Ska enligt Dialect ta 45 min att felsöka, gå igenom larm + startspärr och koppla bort startspärr. Kan hålla dig uppdaterad på resultatet.
Jag tycker du ska skippa BMW-verkstad i detta fallet och prata med någon som är expert på Carguard och övrig elektronik och be dem gå igenom larmen och startspärr, kolla även så du har full styrka i batteriet då E34:or kan bli schizofrena av dålig batteristyrka.

München
Visa användare
171
JonasJ
Alpina B10 BiTurbo -91
BMW 330D -02
Hej Munchen

Ja det vore intressant, ja du har nog rätt i att skippa bmw.
Dom kan inte se några fel med deras data på så gammal bil antar jag?

MVH Jonas
Vi
45
Vicious
325iA Touring -09
525i e34 -95
Läste runt lite om diverse E34 saker och hittade det här:
Länk

Den personen hade problem med att varningsblinkers slog på när han körde, du kan ju kolla om du har någon "crash control module" på din och isf testa att dra ur den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.