AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
783

problem med navi 330 -02

ti
10
tias887
330CI M-Paket-02
har en 330 e46 -02
har lite problem med min navigation, sitter en bränd skiva i den, vilken version jag har vet jag inte riktigt, varit på piratbukten och laddat ner ett par men alla har samma problem, vilket är att det står "incorrect cd/dvd" osv. MEN... jag jobbar skift så ibland slutar jag kl 6 på morgonen och då funkar den, aldrig annars.. det enda jag inte testat är orginalskiva.!! men någon som vet om problemet ligger i dvdläsaren eller skivorna? och varför funkar den på morgonen, och det bara ibland..!

MVH Mathias

Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Har du en 02a så har du mk3 CD navi.
dvd mk4 kom sep 02/modellår 03

har du mk3 så står de S W 3-1/xx o mk4 dvd har S W 4-1/xx om du går in i SET o kollar uppe till höger
ti
10
tias887
330CI M-Paket-02
det är en import gjord 04 så då kan de ju sitta lite andra grejjer i också, det är en SW 4-1/91, dvs en mk4 antar jag? men ingen som vet varför den bara funkar ibland, och är de gpsenheten lr skivorna??
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Du har mk4 således. Jag skulle testat med originalskiva innan jag började med någon annan felsökning. Du kan också prova med att uppgradera mjukvaran till senaste som är 4-1/00.
ti
10
tias887
330CI M-Paket-02
okej, ja får leta efter en orginalskiva! kompisen har en x3 men har kollat och de ska tydligen inte funka, men ska kika lite.!!!
tackar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.