AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
2.147

Ny baklucka till E63

NP
822
NPe
BMW G30 540dxDrive -22
BMW G42 M240ixDrive -23
BMW F11 520d xDrive -16
Porsche 997 Turbo -07
Saab 9-3 Cab -99
Saab 9-5 Kombi -06
Det lutar åt att jag skaffar en M6 före faceliften 2008, och jag har ett par undringar som någon kanske kan hjälpa till att svara på?
E63an har ju ett karakteristiskt utseende (för att vara lite snäll :) )
Blåvalfronten kan man leva med, men bakluckan är tyvärr lite "too much" på fulhetsskalan.
Därför kikar jag på alternativa lösningar för att förbättra förutsättningarna.

1. Skiljer sig bakluckorna åt pre vs. facelift mer än att bromsljuset kommit dit? Dvs finns även formförändring?
Jag har svårt att se detta på bilder eftersom skuggor, fototeknik od. gör att den ena bilden inte är lik den andra.

2. Finns det eftermarknadsluckor som är smakfulla och tar bort lite av den groteska lådformen orginalluckan har?
AC Schnitzers tension (utan bonusvingen) ser sansad och behaglig ut. tyvärr gör inte priset det. runt 35 000:- från roveractive. andra tips (knock offs) efterfrågas.

NP
822
NPe
BMW G30 540dxDrive -22
BMW G42 M240ixDrive -23
BMW F11 520d xDrive -16
Porsche 997 Turbo -07
Saab 9-3 Cab -99
Saab 9-5 Kombi -06
Här kommer en bild på Tension luckan
Ganska snygg, skulle dock varit lite "vikt bakåt" också, om ni förstår vad jag menar.

Länk
det är inet samma samma utseende på facelift vs prefacilft.. innan facelift så var bakluckan lite rundare så att säga.. svårt att förklar men jag gillar faceliftbakluckan mer då den känns skarpara och hårdare på något sätt..
Det är inte samma samma utseende på facelift vs prefacilft..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.