|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har en Nokia E52 som snällt kopplar upp sig via Bluetooth. Telefonboken laddar in sig pss att jag ser den i displayen och kan ringa därifrån med hjälp av ratten på mittkonsollen. Får jag ett inkommande samtal så visas det i displayen med nr och namn, iaf på dem som jag har inlagda i min telefonbok. Vet ej om numret visas om någon som inte finns i min lista ringer. Så långt är allt bra. Men, när jag trycker på "prataknappen" på ratten så säger damen ifråga "Phonebook empty" Försöker jag säga "Dial" så replikerar hon "No available number". Är det en bugg i programmeringen? Om bilen tar in telefonboken så borde väl röststyrningen veta om det. Någon som har något tips? | |
| Du måste progamera in varje nummer för sig som du har i telefonboken. | |
|
Oj! Minst 100 nummer ... får ta de vanligaste :o) Tack för svaret. Så de nummer som jag har lagt in kommer bilen att minnas och och de kan jag sedan nå via röststyrningen? |
|
| Du måste tala in numren genom röststyrningen. | |
| Du måste tala in både namn och nummer i röststyrningen. | |
|
Jo, men när jag försöker tala så får jag till svar "no phonebook loaded" eller "no number available". Vad ger jag för kommando för att kunna tala in nummer och namn? |
|
| Röststyrningen säger till själv när du ska tala in namn och telefonnummer så är det på min, sen är det bara att säga till röststyrningen dial Kalle Pettersson så ringer den upp den aktuella perssonen. | |
|
Jo så var det med min förra telefon, dvs den laddade inte in någon telefonbok, men jag kunde tala in numret som jag ville ringa upp. Den här kan jag som sagt ringa upp via displayen och navigationsratten, men röststyrningen vill inte alls ... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.