AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.436

cocpit fraga lampor lyser ej bmw 850

dr
26
drdreas
525i -01
Tjenare, jag hade en fraga angaende min bmw 850, det ar ett par lampor i cocpit som inte lyser, dom andra tva lyser inget alls.
Ber om ursakt, sitter pa ett tyskt tangentbord.
Ar era bmw 850 sa ocka eller ska dom inte lysa?
bifogar har en bild.
Länk

Volvo är bäst inom Sverige.
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Hej,
om jag tolkar din bild rätt så avser du klima-reglagen, på min så lyser de och de Bmw som jag har ägt innan med stora kliman har de lyst. Minns jag inte helt fel så skall det finnas en beskrivning under "Gör det själv" som visar hur du byter lampor. Det tar tid och är lite bökigt men väl värt mödan.

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Dom skall lysa, du måste plocka ur radion, OBC samt plocka bort växelväljaren för att därefter skruva bort konsollen för att komma åt att byta lampa eftersom HVAC sitter skruvad i konsollen bakifrån. Lite pill men ta det lugnt så går det säkert bra.
/Per
Visa användare
277
agw
BMW X6 40d
BMW X1

Stämmer det Per skriver. De tre reglagen drivs av samma glödkropp om jag minns rätt. Ljuset leds via "optoplast" om du förstår vad jag menar. Hade loss min egen panel och bytte lampan. Blev inte helt perfekt och jag misstänker att jag borde plockat loss reglagen och rengjort/kontrollerat de också. Det finns en beskrivning någonstans om hur man får loss de runda temphjulen. Får du inte loss dem kommer du inte tillräckligt långt in i panelen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.